Nutri-Score będzie pojawiać się na produktach marek własnych Biedronki

Nutri-Score będzie pojawiać się na produktach marek własnych Biedronki

29 sierpnia sieć sklepów Biedronka oraz Nestlé Polska zaprezentowały wyniki ogólnopolskiego badania opinii polskich konsumentów na temat systemu znakowania żywności Nutri-Score.

Czym jest Nutri-Score?

Nutri-Score to system klasyfikowania żywności i napojów według profilu żywieniowego i obecności składników w diecie. Skala zawiera się od litery A na zielonym tle (produkty o wysokiej jakości odżywczej) do E na czerwonym (zawierające składniki, które należy ograniczać lub spożywać rzadziej, np. nasycone kwasy tłuszczowe, sól czy cukry).

Oznaczenia Nutri-Score na produktach marek własnych w Biedronce

Podczas poniedziałkowej konferencji dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka poinformowała o wprowadzeniu systemu Nutri-Score do oznakowania produktów marek własnych sieci Biedronka.

Zależy nam, aby konsumenci w Biedronce mogli dokonywać korzystnych dla zdrowia wyborów żywieniowych już przy półce sklepowej i chcemy im ten wybór ułatwić. Kluczem do tego jest prosty i skuteczny system pomagający konsumentom porównywać jakość żywieniową produktów w ramach tych samych kategorii. Dlatego zdecydowaliśmy się na Nutri-Score. Będzie to uzupełnienie dotychczas stosowanego oznakowania RWS, które pozostanie na tyle opakowania. Oznakowanie Nutri-Score będzie pojawiać się konsekwentnie na froncie kolejnych produktów marek własnych Biedronki. Już teraz zarejestrowaliśmy 20 marek własnych, w ramach których sukcesywnie  oznakowanie  Nutri-Score jest wprowadzane.

dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka.

foto: linkedin.com

Reklama