W pierwszym półroczu 2022 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wyniosły 1 908 mln złotych (w pierwszym półroczu 2021 roku: 1 744 mln złotych) co oznacza wzrost o 9,4%.
Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 112 mln złotych w porównaniu do 133 mln zysku operacyjnego w pierwszym półroczu 2021 roku (LFL) po odjęciu 159 mln złotych jednorazowego wpływu zwrotu nadpłaconej akcyzy od piw smakowych.
Negatywny wpływ na wyniki Grupy w raportowanym okresie miał duży wzrost kosztów produkcji, w tym kosztów energii, surowców i opakowań oraz podwyżka akcyzy.
Jak dodaje Simon Amor: "Dodatkowo wzrost kosztów finansowania związany z podwyżkami stóp procentowych negatywnie wpłynął na nasz wynik netto. Jesteśmy w połowie sezonu i zrobimy wszystko, aby jak najlepiej wykorzystać czas wakacji i wczesnej jesieni do realizacji naszych celów na ten rok. Nasze tegoroczne nowości spotkały się z bardzo pozytywną reakcją konsumentów, a Heineken Silver to według danych Nielsen najlepiej sprzedająca się innowacja tego sezonu.”
W drugiej połowie roku firma zapewnia, że skupi się na budowaniu trwałych relacji z konsumentami, kreowaniu przełomowych innowacji oraz wdrażaniu dodatkowych działań nakierowanych na zarządzanie wzrostem przychodów, by wzmocnić działalność operacyjną.
Grupa będzie również kontynuować programy kontroli i oszczędności kosztów oraz zarządzanie scenariuszowe, aby osiągnąć jak najbardziej optymalny wynik w dynamicznym otoczeniu.
Fot.: www.linkedin.com/company/grupa-zywiec/posts/?feedView=all