Wolt wkracza do Chorwacji. Platforma zaczyna współpracę z największą siecią

Wolt wkracza do Chorwacji. Platforma zaczyna współpracę z największą siecią

Pod koniec lipca w Splicie zostanie uruchomiony pierwszy dark store. To rezultat współpracy platformy dostawczej Wolt i największej sieci handlowej w Chorwacji, Studenac Market.

Quick commerce, czyli usługa błyskawicznej dostawy, wkracza na kolejne europejskie rynki. Jeszcze w sierpniu tego roku skorzystają z niej mieszkańcy chorwackiej stolicy.

Wolt i Studenac otwierają pierwszy dark store w Chorwacji

W ramach współpracy Studenac, należący do funduszu private equity Enterprise Investors, otworzy i wyposaży mikrocentra dystrybucyjne (dark stores), do których klienci nie będą mieli wstępu z ulicy. Będą oni natomiast mogli zamówić produkty online za pośrednictwem aplikacji Wolt, a następnie kurierzy Wolt dostarczą im je pod drzwi w nie więcej niż 30 minut.

Uruchomienie pierwszego dark store planowane jest pod koniec lipca w Splicie, a na początku sierpnia usługa będzie także dostępna w stolicy Chorwacji, Zagrzebiu.

Jesteśmy dumni, że jako pierwsi w Chorwacji nawiązaliśmy współpracę w obszarze quick commerce z wiodącą europejską platformą dostawczą. Wolt, jako nasz partner, podziela nasze dążenie do doskonałości, budowania trwałych relacji z klientami oraz tworzenia pozytywnych doświadczeń zakupowych. Rozbudowana sieć i świetna znajomość rynku dostaw Wolt umożliwia nam oferowanie ultraszybkiej dostawy.

Nina Mimica, dyrektor ds. marketingu Studenac 

Chorwacja sieć sklepów widzi potencjał cyfrowych rozwiązań

Od 2018 roku Studenac, pod sterami polskiego menedżera Michała Seńczuka, niemal potroił liczbę sklepów. Obecnie sieć ma ponad 1000 placówek na terenie prawie całego kraju. Teraz spółka koncentruje się na inicjatywach cyfrowych, aby zacieśniać relacje z obecnymi klientami i dotrzeć do nowych. Współpraca z Woltem wpisuje się w tę strategię. W Chorwacji, która ma około cztery miliony mieszkańców, ponad 800 tys. osób pobrało już aplikację Wolt.

Innowacyjność i wysokiej jakości partnerstwa, takie jak to z siecią Studenac, wyróżniają Wolt na dynamicznie rosnącym rynku i pozycjonują nas jako preferowaną aplikację w zakresie dostaw artykułów spożywczych i żywności. Studenac jest dla nas atrakcyjnym partnerem, ponieważ oferuje szeroki asortyment niedrogich produktów.

Matko Katanec, dyrektor generalny Wolt na region Europy Południowo-Wschodniej i Polski

Studenac mocno stawia na digitalizację. Inicjatywy cyfrowe ogłoszone przez chorwacką spółkę w tym roku to m.in. uruchomienie nowej aplikacji lojalnościowej oraz utworzenie specjalnej jednostki biznesowej Studenac Digital, która zajmuje się rozwijaniem rozwiązań cyfrowych wspierających procesy w takich obszarach jak zarządzanie kategorią, strategie cenowe oraz promocje.

Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, widzimy, że musimy wykorzystać wszystkie możliwości jakie oferują technologie cyfrowe, aby zaoferować naszym klientom większą wartość. Dzięki partnerstwu z Wolt zmierzamy dokładnie w tym kierunku. Nieustannie inwestujemy w innowacje i rozwój biznesu oraz wsłuchujemy się w potrzeby szybko zmieniającego się rynku, jak również szukamy rozwiązań, by jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby naszych klientów.

Nina Mimica

Foto: Wolt

Reklama