Pod koniec lipca w Splicie zostanie uruchomiony pierwszy dark store. To rezultat współpracy platformy dostawczej Wolt i największej sieci handlowej w Chorwacji, Studenac Market.
Quick commerce, czyli usługa błyskawicznej dostawy, wkracza na kolejne europejskie rynki. Jeszcze w sierpniu tego roku skorzystają z niej mieszkańcy chorwackiej stolicy.
Wolt i Studenac otwierają pierwszy dark store w Chorwacji
W ramach współpracy Studenac, należący do funduszu private equity Enterprise Investors, otworzy i wyposaży mikrocentra dystrybucyjne (dark stores), do których klienci nie będą mieli wstępu z ulicy. Będą oni natomiast mogli zamówić produkty online za pośrednictwem aplikacji Wolt, a następnie kurierzy Wolt dostarczą im je pod drzwi w nie więcej niż 30 minut.
- Przeczytaj też: Wolt wprowadza w Warszawie model oparty na subskrypcji Wolt+
Uruchomienie pierwszego dark store planowane jest pod koniec lipca w Splicie, a na początku sierpnia usługa będzie także dostępna w stolicy Chorwacji, Zagrzebiu.
Chorwacja sieć sklepów widzi potencjał cyfrowych rozwiązań
Od 2018 roku Studenac, pod sterami polskiego menedżera Michała Seńczuka, niemal potroił liczbę sklepów. Obecnie sieć ma ponad 1000 placówek na terenie prawie całego kraju. Teraz spółka koncentruje się na inicjatywach cyfrowych, aby zacieśniać relacje z obecnymi klientami i dotrzeć do nowych. Współpraca z Woltem wpisuje się w tę strategię. W Chorwacji, która ma około cztery miliony mieszkańców, ponad 800 tys. osób pobrało już aplikację Wolt.
Studenac mocno stawia na digitalizację. Inicjatywy cyfrowe ogłoszone przez chorwacką spółkę w tym roku to m.in. uruchomienie nowej aplikacji lojalnościowej oraz utworzenie specjalnej jednostki biznesowej Studenac Digital, która zajmuje się rozwijaniem rozwiązań cyfrowych wspierających procesy w takich obszarach jak zarządzanie kategorią, strategie cenowe oraz promocje.
Foto: Wolt