Pernod Ricard wprowadza pionierski system etykiet cyfrowych

Pernod Ricard wprowadza pionierski system etykiet cyfrowych

Producent wyrobów alkoholowych, Pernod Ricard, zapowiada wprowadzenie nowego rozwiązania w zakresie etykiet cyfrowych. System na zostać wdrożony na całym świecie po fazie pilotażowej w Europie.

Pernod Ricard ogłasza wprowadzenie na rynek cyfrowego systemu etykiet. Ma on lepiej informować konsumentów o kupowanych przez nich produktach, a także o odpowiedzialnym piciu. Inicjatywa zwiększyć przejrzystość w zakresie zawartości produktów i informacji zdrowotnych.

Po etapie pilotażowym, nowe etykiety pojawią się na całym świecie

Europejski program pilotażowy zostanie uruchomiony w lipcu 2022 r., a do 2024 r. zostanie wprowadzony na całym świecie we wszystkich markach z portfolio Grupy.

Alexandre Ricard, prezes i dyrektor generalny Pernod Ricard, przyznał, że obecnie konsumenci bardziej niż kiedykolwiek wcześniej chcą wiedzieć, co znajduje się w napojach, które spożywają. "(...) nowy system etykiet cyfrowych stara się odpowiadać na zmieniające się potrzeby naszych klientów. (...) Dzięki technologii cyfrowej informacje te są teraz łatwo dostępne" – dodaje.

W 2021 r., aby wesprzeć zobowiązania International Alliance for Responsible Drinking, Pernod Ricard ogłosiło dodanie na opakowaniach swoich produktów dwóch piktogramów ostrzegających przed piciem alkoholu i jazdą pod wpływem alkoholu, uzupełniając istniejące wcześniej logo ostrzegające przed piciem alkoholu w ciąży. 

Kody QR na butelkach alkoholi od Pernod Ricard

Po ubiegłorocznych zmianach, Grupa poszła teraz o krok dalej w zakresie informacji o produktach i zdrowiu. Każda butelka marek Pernod Ricard wkrótce będzie opatrzona własnym kodem QR na tylnej etykiecie. 

Kody QR pojawią się na tyle opakowań produktów. Po zeskanowaniu konsumenci zyskają dostęp do wielu dodatkowych informacji (mat. prasowe)

Po zeskanowaniu kodu za pomocą smartfona przekieruje konsumentów bezpośrednio na platformę, gdzie w jednym unikalnym miejscu będą mogli uzyskać dostęp do istotnych informacji dla każdego produktu:

  • Lista składników i pełne informacje o wartościach odżywczych, które Pernod Ricard będzie dostarczać wraz z europejskimi stowarzyszeniami win i napojów spirytusowych,
  • Informacje o zagrożeniach dla zdrowia związanych ze spożywaniem alkoholu oraz o tym, gdzie znaleźć odpowiednie informacje w ich kraju,
  • Wytyczne dotyczące odpowiedzialnego picia wydane przez władze rządowe w ich kraju, w tym informacje o standardowych napojach oraz o tym, kto nie powinien pić alkoholu, a także link do strony internetowej z informacjami dla konsumentów.

Wszystkie dostępne treści zostaną dostosowane do lokalnej specyfiki, w szczególności lokalnych wytycznych dotyczących picia, które różnią się w zależności od kraju, i będą wyświetlane w lokalnym języku.


Fot. mat. prasowe

Reklama