Danone ogranicza liczbę wariantów swoich produktów

Danone ogranicza liczbę wariantów swoich produktów

Danone ogranicza gamę swoich produktów. Z powodu inflacji i szukania oszczędności wśród konsumentów, francuski gigant był zmuszony do zrewidowania swojego portfolio.

Danone ogranicza liczbę SKU

Gwałtowna inflacja sprawia, że konsumenci coraz częściej szukają obszarów oszczędności. Do tego dochodzą pogłębiające się z powodu wojny w Ukrainie zakłócenia łańcuchów dostaw i rosnące koszty produkcji. W rezultacie Danone, największy na świecie producent jogurtów, zdecydował o ograniczeniu gamy swoich produktów – informuje agencja Reuters.

"Danone ogranicza tak zwane >jednostki magazynowe< (SKU), co oznacza, że ​​niektóre supermarkety będą miały mniej smaków i rozmiarów opakowań produktów Danone" – powiedziała agencji Ayla Ziz, globalna szefowa sprzedaży Danone.

Zmiana ma być korzystna także dla detalistów

Zmiany wprowadzone w obrębie portfolio Danone mają przełożyć się na niższe koszty produkcji oraz logistyki. Jak wyjaśnia Reuters, uproszczenie asortymentu wpływa także na większą elastyczność detalistów, którzy mogą taniej przechowywać produkty oraz zarządzać mniej złożonymi zapasami.

W rozmowie z agencją Ayla Ziz nie doprecyzowała, o jakim asortymencie dokładnie mowa. Zaznaczyła jednak, że "to nie jest globalna redukcja niektórych produktów".


Fot. mat. prasowe (Danone)

Reklama