Unilever i Geno rozpoczynają przedsięwzięcie o wartości 120 mln USD. Jego celem jest komercjalizacja i skalowanie roślinnych alternatyw dla surowców, takich jak olej palmowy lub paliwa kopalne.
Dzięki zainwestowaniu 120 milionów dolarów w nowo utworzoną inicjatywę i spodziewanym dołączeniu innych inwestorów strategicznych, przedsięwzięcie opracuje alternatywny składnik roślinny z wykorzystaniem biotechnologii. Dla Unilever, jednego z największych światowych producentów mydła i detergentów, jest to największa jak dotąd inwestycja w biotechnologiczne alternatywy dla oleju palmowego.
Alternatywy dla oleju palmowego
Firmy takie jak Unilever, których produkty są używane na całym świecie przez 3,4 mld osób każdego dnia, coraz częściej współpracują z innowatorami biotechnologii, takimi jak Geno, w celu odkrywania, opracowywania i wytwarzania nowych wersji składników tradycyjnie pozyskiwanych.
Chociaż olej palmowy pozostanie ważnym surowcem dla firmy Unilever, te alternatywne składniki mogą odgrywać coraz większą rolę w dywersyfikowaniu łańcuchów dostaw w celu napędzania opcjonalności, zrównoważonego rozwoju, efektywności kosztowej i przejrzystości.
Mniejszy ślad węglowy i większa odporność łańcucha dostaw
Geno wdroży swoją sprawdzoną platformę biotechnologiczną i już zaczyna skalować proces dla swojej zaawansowanej technologii produkcji składników. Wstępne szacunki wykazały, że dzięki tej opartej na technologii i roślinnej alternatywie firmy mogą zmniejszyć ślad węglowy składników pochodzących z palmy nawet o 50%.
Firma będzie nadal rozwijać swoją działalność, bez polegania wyłącznie na oleju palmowym lub pochodnych paliw kopalnych. Nowe przedsięwzięcie pozwoli na zwiększenie odporności łańcuchów dostaw Unilever.
Fot. mat. prasowe