Unilever inwestuje 120 mln dolarów w biotechnologię

Unilever inwestuje 120&nbspmln dolarów w&nbspbiotechnologię

Unilever i Geno rozpoczynają przedsięwzięcie o wartości 120 mln USD. Jego celem jest komercjalizacja i skalowanie roślinnych alternatyw dla surowców, takich jak olej palmowy lub paliwa kopalne.

Dzięki zainwestowaniu 120 milionów dolarów w nowo utworzoną inicjatywę i spodziewanym dołączeniu innych inwestorów strategicznych, przedsięwzięcie opracuje alternatywny składnik roślinny z wykorzystaniem biotechnologii. Dla Unilever, jednego z największych światowych producentów mydła i detergentów, jest to największa jak dotąd inwestycja w biotechnologiczne alternatywy dla oleju palmowego.

Alternatywy dla oleju palmowego

Firmy takie jak Unilever, których produkty są używane na całym świecie przez 3,4 mld osób każdego dnia, coraz częściej współpracują z innowatorami biotechnologii, takimi jak Geno, w celu odkrywania, opracowywania i wytwarzania nowych wersji składników tradycyjnie pozyskiwanych. 

Chociaż olej palmowy pozostanie ważnym surowcem dla firmy Unilever, te alternatywne składniki mogą odgrywać coraz większą rolę w dywersyfikowaniu łańcuchów dostaw w celu napędzania opcjonalności, zrównoważonego rozwoju, efektywności kosztowej i przejrzystości.

Mniejszy ślad węglowy i większa odporność łańcucha dostaw

Geno wdroży swoją sprawdzoną platformę biotechnologiczną i już zaczyna skalować proces dla swojej zaawansowanej technologii produkcji składników. Wstępne szacunki wykazały, że dzięki tej opartej na technologii i roślinnej alternatywie firmy mogą zmniejszyć ślad węglowy składników pochodzących z palmy nawet o 50%.

Biotechnologia ma potencjał, aby zrewolucjonizować pozyskiwanie naszych składników czyszczących i zapewnić, że Unilever jest biznesem przyszłościowym – dla konsumentów, udziałowców i planety, którą wszyscy dzielimy. 

Richard Slater, dyrektor ds. badań i rozwoju w Unilever

Firma będzie nadal rozwijać swoją działalność, bez polegania wyłącznie na oleju palmowym lub pochodnych paliw kopalnych. Nowe przedsięwzięcie pozwoli na zwiększenie odporności łańcuchów dostaw Unilever.

Budujemy to innowacyjne nowe przedsięwzięcie, aby mieć skalę, która wywrze rzeczywisty wpływ i zmiany w naszej branży, pomagając na nowo wynaleźć chemię produktów domowych i higieny osobistej na miarę XXI wieku.

Richard Slater

Fot. mat. prasowe

Reklama