Unilever przejmuje kolejną markę kosmetyczną

Unilever przejmuje większościowy pakiet akcji u lidera suplementów na porost włosów w Stanach Zjednoczonych – Nutrafol. Połączenie sił obu firm ma przełożyć się na dalszy rozwój branży, dzięki innowacjom. Unilever posiadał już mniejszościowy udział kacji (13,2%) w Nutrafol za pośrednictwem Unilever Ventures.

Nutrafol, wspierany przez skoncentrowaną na konsumentach firmę private equity L Catterton, nadal będzie miał siedzibę w Nowym Jorku i będzie kierowany przez dyrektora generalnego Giorgosa Tsetisa. Nutrafol będzie działał jako część jednostki Health & Wellbeing firmy Unilever, która obejmuje takie marki jak OLLY, Liquid IV i Onnit. Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Przejęcie podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne i zwyczajowym warunkom zamknięcia.

Cieszę się, że mogę powitać Nutrafol w rodzinie Unilever. Nutrafol i jego holistyczne podejście do zdrowia włosów jest idealnym uzupełnieniem naszego rosnącego portfolio innowacyjnych marek wellness i suplementów. Jestem przekonany, że przy pełnym wsparciu firmy Unilever stojącej za Nutrafolem, Giorgos i zespół będą nadal wznosić ten szybko rozwijający się biznes na jeszcze wyższy poziom.

Fernando Fernandez, prezes, Beauty&Wellbeing w Unilever

Unilever przejmuje Nutrafol

Nutrafol jest marką nr 1 polecaną przez dermatologów na porost włosów w Stanach Zjednoczonych[1] i oferuje szereg przebadanych klinicznie produktów opracowanych przez lekarzy, które mają na celu rozwiązanie problemu przerzedzania włosów i osłabienia zdrowia włosów u kobiet i mężczyzn na różnych etapach życia.

Jestem bardzo wdzięczny zespołowi Nutrafol za wszystko, co wspólnie osiągnęliśmy. Rodzina Unilever będzie dla nas wspaniałym domem, ponieważ nadal rozwijamy branżę dzięki nowym innowacjom, które wspierają potrzeby konsumentów na każdym etapie ich podróży po zdrowie włosów.

Giorgos Tsetis, współzałożyciel i dyrektor generalny Nutrafol

Ponad 114 milionów amerykańskich konsumentów ma problemy ze zdrowiem włosów, które są wymieniane jako główny problem kosmetyczny zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Dzięki zaawansowanym, wewnętrznym możliwościom cyfrowym i skalowalnej technologii, Nutrafol ma dobrą pozycję, aby wykorzystać swój sukces w handlu elektronicznym i rozwijać swoją wielokanałową obecność, w tym sieć ponad 3000 lekarzy, którzy sprzedają jej produkty. Ponieważ większość przychodów pochodzi od lojalnych klientów, Nutrafol jest przygotowany na zrównoważony, skalowalny i rentowny wzrost.


Fot. mat. prasowe

​[1] Według badania IQVIA Provoice za 12 miesięcy do 31 marca 2022 r.

Reklama