Unilever przejmuje większościowy pakiet akcji u lidera suplementów na porost włosów w Stanach Zjednoczonych – Nutrafol. Połączenie sił obu firm ma przełożyć się na dalszy rozwój branży, dzięki innowacjom. Unilever posiadał już mniejszościowy udział kacji (13,2%) w Nutrafol za pośrednictwem Unilever Ventures.
Nutrafol, wspierany przez skoncentrowaną na konsumentach firmę private equity L Catterton, nadal będzie miał siedzibę w Nowym Jorku i będzie kierowany przez dyrektora generalnego Giorgosa Tsetisa. Nutrafol będzie działał jako część jednostki Health & Wellbeing firmy Unilever, która obejmuje takie marki jak OLLY, Liquid IV i Onnit. Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Przejęcie podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne i zwyczajowym warunkom zamknięcia.
Unilever przejmuje Nutrafol
Nutrafol jest marką nr 1 polecaną przez dermatologów na porost włosów w Stanach Zjednoczonych[1] i oferuje szereg przebadanych klinicznie produktów opracowanych przez lekarzy, które mają na celu rozwiązanie problemu przerzedzania włosów i osłabienia zdrowia włosów u kobiet i mężczyzn na różnych etapach życia.
Ponad 114 milionów amerykańskich konsumentów ma problemy ze zdrowiem włosów, które są wymieniane jako główny problem kosmetyczny zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Dzięki zaawansowanym, wewnętrznym możliwościom cyfrowym i skalowalnej technologii, Nutrafol ma dobrą pozycję, aby wykorzystać swój sukces w handlu elektronicznym i rozwijać swoją wielokanałową obecność, w tym sieć ponad 3000 lekarzy, którzy sprzedają jej produkty. Ponieważ większość przychodów pochodzi od lojalnych klientów, Nutrafol jest przygotowany na zrównoważony, skalowalny i rentowny wzrost.
Fot. mat. prasowe
[1] Według badania IQVIA Provoice za 12 miesięcy do 31 marca 2022 r.