Robot Robbie serwuje hot-dogi. Nowatorskie rozwiązanie w Żabce Nano

Robot Robbie serwuje hot-dogi. Nowatorskie rozwiązanie w Żabce Nano

Robbie ma ponad 2,5 m wysokości, ponad 2 m szerokości i waży 1500 kg. Pierwszy robot funkcjonuje w Żabce Nano przy ul. Dobrej 54 w Warszawie. 

Robot Robbie serwuje klientom kultowe już hot-dogi. Przygotowanie ich odbywa sie w trzech prostych krokach, zgodnie z zamówieniem klienta. Urządzenie powstało przy współpracy Żabki i VeloxAlpha S.A.

Jak zamówić hot-doga?

Klient wchodzi do sklepu, korzystając z aplikacji Żappka, smartwatcha, karty bankowej czy aplikacji Apple Pay lub Google Pay, podchodzi do ekranu przy maszynie i w trzech krokach składa zamówienie – wybiera rozmiar hot-doga, rodzaj parówki i sosu. Następnie potwierdza zamówienie.

Klient może śledzić status swojego zamówienia na ekranie w górnej części robota. Gotowy hot-dog dostępny jest do odbioru przez 40 sekund. Klient informowany jest o tym fakcie za pomocą komunikatu na poziomym ekranie u góry robota oraz za pomocą komunikatu głosowego. Sztuczna inteligencja (AI) umożliwia dodanie produktów z „hotdogomatu” do rachunku klienta.

Robot Robbie w Żabce Nano w Warszawie przy ulicy Dobrej 54 (inf. prasowa)

Żabka Nano

To innowacyjny koncept Żabki, który zmienia i kształtuje postrzeganie doświadczeń konsumenckich, rozpoczął swoją działalność w czerwcu 2021 roku.

Uruchomienie pierwszego sklepu w Poznaniu dało początek największej obecnie sieci sklepów autonomicznych w Europie. Do tej pory otwarte zostały łącznie 44 placówki Żabka Nano m.in. w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku.

Żabka Future, odpowiadająca za koncept Żabka Nano, cały czas poszukuje nowych rozwiązań, mających na celu stałe ulepszanie doświadczeń zakupowych klientów sklepów autonomicznych. Jednym z takich rozwiązań jest robot serwujący danie na ciepło.

Hot-dogi to kultowa przekąska na ciepło z Żabki. Stąd pomysł, aby były dostępne również w naszych bezobsługowych placówkach. We współpracy z zespołem VeloxAlpha S.A. stworzyliśmy robota Robbie, który w sposób zautomatyzowany i w pełni higieniczny przygotowuje dla klientów Żabki Nano hot-dogi z ich ulubionymi dodatkami. 

Paweł Grabowski, dyrektor ds. rozwiązań bezosobowych w Żabka Polska

Sklepy Żabka Nano przyciągają klientów swoim nowoczesnym wyglądem – są niewielkie, ale wizualnie przestronne; prezentują się czysto, elegancko i schludnie, a ekspozycja wygląda bardzo zachęcająco.

Jak powstał Robbie?

Za projekt i oprogramowanie robota Robbie odpowiada firma VeloxAlpha S.A., która zrealizowała ten pionierski projekt na zamówienie Żabki.

Głównym bodźcem do stworzenia naszego produktu była waluta, jaką posługuje się człowiek w dzisiejszych czasach – czas. Nasze produkty powinny ułatwiać życie, być przyjazne w obsłudze i dostępne 24/7, dla każdego. Technologia gra kluczową rolę, ponieważ gwarantuje jakość, zwiększa bezpieczeństwo przygotowania żywności i zapewnia stałą dostępność.

Łukasz Drewnowski, CEO & CoFounder w VeloxAlpha S.A.

Nad jego stworzeniem pracowało koncepcyjnie 12 osób – 6 nad konstrukcją i 6 nad oprogramowaniem. Stworzone przez nie rozwiązanie ułatwia klientom życie, działa 24/7, jest łatwe i intuicyjne w obsłudze.


Fot. mat. prasowe