Frigo Logistics ma ambitne plany na rozwój. Firma planuje bowiem m.in. doposażenie własnego parku aut oraz zatrudnienie dodatkowych kilkudziesięciu kierowców – w ramach przejętej niemal rok temu spółki transportowej ARMIR.
Frigo Logistics doposaża flotę samochodów
W ubiegłym roku Frigo Logistics przejęło firmę transportową ARMIR. Za sprawą tej transakcji firma weszła w posiadanie swojej pierwszej floty liczacej ok. 50 samochodów. Frigo Logistics, wiodący w Polsce operator logistyczny dla produktów mrożonych, , obecnie obsługuje na wyłączność siedem sieci handlowych działających na polskim rynku oraz grupę około sześćdziesięciu producentów oferujących artykuły spożywcze.
Teraz, by jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby zwiększającego się grona klientów, firma stawia na doposażenie swojej floty i zatrudnienie pracowników do ich obsady, co przełoży się na podwojenie zatrudnienia. Frigo Logistics przyznaje, że jej obecne zapotrzebowanie obejmuje 50 sztuk ciągników oraz naczep i taką samą liczbę kierowców.
Branża transportowa w czasie kryzysów
Z uwagi na pandemię oraz toczącą się wojnę w Ukrainie, sytuacja branży transportowej w ostatnich latach jest szczególnie trudna. Najpierw zamknięcie granic z uwagi na Covid-19, przestoje w fabrykach, przerwanie łańcuchów dostaw oraz opóźnienia w dostarczeniu potrzebnych do produkcji – m.in. w motoryzacji – komponentów, teraz odpływ pracowników zza wschodniej granicy. Analiza „Transport Inteligence” wskazała, że już w 2021 r. europejski sektor transportu drogowego odnotował niedobór niemalże 400 tys. kierowców. W tym roku deficyt może być jeszcze większy.