Popularność parków handlowych rośnie. Jakie przewagi o tym decydują?

Popularność parków handlowych rośnie. Jakie przewagi o&nbsptym decydują?

Szeroka oferta, wygodna lokalizacja, elastyczność powierzchni – to część spośród czynników, które decydują o rosnącym sukcesie parków handlowych. A popularność tego formatu cały czas rośnie.

Parki handlowe w małych i średnich miastach

"Parki handlowe to obiekty, których popularność rośnie i ze względu na swoją charakterystykę oraz lokalizację w pobliżu miejsc zamieszkania konsumentów spodziewamy się wzrostu ich popularności również w kolejnych latach" – podkreśla Łukasz Tomczyk, dyrektor ds. komercjalizacji w DL Invest Group.

Jak dodaje przedstawiciel firmy, parki handlowe w możliwie jak największym stopniu odpowiadają na potrzeby mieszkańców mniejszych i średnich miast, gdzie brakuje nowoczesnych powierzchni handlowych.

Przygotowując ofertę parków handlowych dbamy, aby dostarczać na rynek zróżnicowaną propozycję sklepów i punktów usługowych skierowaną do jak największej rzeszy mieszkańców. Konsumenci znajdą w nich więc sklepy z elektroniką, artykułami domowymi, drogerie czy z propozycją modową.

Łukasz Tomczyk, dyrektor ds. komercjalizacji w DL Invest Group

Format, który potrafi się dostosować

Zdaniem Łukasza Tomczyka, rosnąca popularność parków handlowych nie jest jednak wyłącznie zasługą ich bogatej oferty i wygodnej lokalizacji. Istotna jest także elastyczności powierzchni oraz komplementarności względem rosnącego potencjału handlu internetowego.

Te stosunkowo niewielkie obiekty łatwo dostosować do zmieniających się rynkowych potrzeb, a ich położenie, blisko miejsc zamieszkania konsumentów, czyni z nich doskonały punkt odbioru towarów zamówionych przez klientów w Internecie.

Łukasz Tomczyk

Jak dodaje dyrektor ds. komercjalizacji w DL Invest Group, format ten przyciąga  zarówno lokalnych przedsiębiorców, jak i najemców funkcjonujących na rynku wielu krajów. "To wyjątkowe połączenie czyni z tych sąsiedzkich handlowych formatów wyjątkowo atrakcyjną handlową destynację" – podsumowuje Łukasz Tomczyk.​

Park handlowy w Zawierciu

Jednym z przykładów parków handlowych, które dobrze funkcjonują w mniejszych miejscowościach jest obiekt w Zawierciu, które zamieszkuje około 49 000 osób. Park handlowy zlokalizowany w tej miejscowości jest kompaktowym obiektem, którego oferta została przygotowana tak, aby zaspokajał najważniejsze potrzeby lokalnych społeczności i dostarczał na lokalne rynki produkty w efektywny sposób.

Nasz obiekt mieści się przy ulicy Leśnej w odległości 1,5 km od centrum miasta. Tuż obok naszego projektu znajduje się przystanek komunikacji miejskiej, który obsługuje 10 z 12 z funkcjonujących w Zawierciu połączeń. W bezpośrednim sąsiedztwie obiektu znajdują się również najważniejsze miejskie urzędy, jak Urząd Miasta i Starostwo Powiatowe.

Łukasz Tomczyk

Najnowszym najemncą w parku handlowym w Zawierciu jest VIVE Profit, który zajmie ponad 1000 mkw. Park handlowy w Zawierciu oferuje ponad 4 000 mkw. powierzchni najmu, której najemcami są także takie marki jak CCC, Pepco, Rossmann, RTV Euro AGD czy Społem. Obecnie w skład portfela DL Invest Group wchodzi 11 parków handlowych, a kolejne obiekty są w realizacji.


Fot. Park handlowy w Zawierciu (mat. prasowe)

Reklama