Szeroka oferta, wygodna lokalizacja, elastyczność powierzchni – to część spośród czynników, które decydują o rosnącym sukcesie parków handlowych. A popularność tego formatu cały czas rośnie.
Parki handlowe w małych i średnich miastach
"Parki handlowe to obiekty, których popularność rośnie i ze względu na swoją charakterystykę oraz lokalizację w pobliżu miejsc zamieszkania konsumentów spodziewamy się wzrostu ich popularności również w kolejnych latach" – podkreśla Łukasz Tomczyk, dyrektor ds. komercjalizacji w DL Invest Group.
- Przeczytaj też: Ponad 65% budowanych powierzchni to parki handlowe
Jak dodaje przedstawiciel firmy, parki handlowe w możliwie jak największym stopniu odpowiadają na potrzeby mieszkańców mniejszych i średnich miast, gdzie brakuje nowoczesnych powierzchni handlowych.
Format, który potrafi się dostosować
Zdaniem Łukasza Tomczyka, rosnąca popularność parków handlowych nie jest jednak wyłącznie zasługą ich bogatej oferty i wygodnej lokalizacji. Istotna jest także elastyczności powierzchni oraz komplementarności względem rosnącego potencjału handlu internetowego.
Jak dodaje dyrektor ds. komercjalizacji w DL Invest Group, format ten przyciąga zarówno lokalnych przedsiębiorców, jak i najemców funkcjonujących na rynku wielu krajów. "To wyjątkowe połączenie czyni z tych sąsiedzkich handlowych formatów wyjątkowo atrakcyjną handlową destynację" – podsumowuje Łukasz Tomczyk.
Park handlowy w Zawierciu
Jednym z przykładów parków handlowych, które dobrze funkcjonują w mniejszych miejscowościach jest obiekt w Zawierciu, które zamieszkuje około 49 000 osób. Park handlowy zlokalizowany w tej miejscowości jest kompaktowym obiektem, którego oferta została przygotowana tak, aby zaspokajał najważniejsze potrzeby lokalnych społeczności i dostarczał na lokalne rynki produkty w efektywny sposób.
Najnowszym najemncą w parku handlowym w Zawierciu jest VIVE Profit, który zajmie ponad 1000 mkw. Park handlowy w Zawierciu oferuje ponad 4 000 mkw. powierzchni najmu, której najemcami są także takie marki jak CCC, Pepco, Rossmann, RTV Euro AGD czy Społem. Obecnie w skład portfela DL Invest Group wchodzi 11 parków handlowych, a kolejne obiekty są w realizacji.
Fot. Park handlowy w Zawierciu (mat. prasowe)