Gin Lubuski ma 35 lat. Marka przygotowała niecodzienne ekspozycje [FOTO]

Gin Lubuski ma 35&nbsplat. Marka przygotowała niecodzienne ekspozycje [FOTO]
Gin Lubuski w sklepie Gin Lubuski w sklepie Gin Lubuski Gin Lubuski ma 35&nbsplat. Marka przygotowała niecodzienne ekspozycje [FOTO]

Gin Lubuski, jeden ze sztandarowych produktów firmy Henkell Freixenet Polska i najpopularniejszy gin w Polsce, świętuje 35-lecie. Jego receptura jest niezmienna od 1987 roku.

Gin w Polsce. Jak to wszystko się zaczęło?

Gin "przywędrował" do Polski, a konkretnie na Żuławy oraz Kujawy, wraz z pojawieniem się Mennonitów (osadników z Niederlandów), produkowali oni głównie Genever – służył przede wszystkim jako środek medyczny.

Przez lata, jako kategoria, nie zdobył dużej popularności. Najwięksi producenci alkoholi mocnych mieli co prawda w swojej ofercie gin lub wódkę jałowcową, jednak odbywało się to bez większych sukcesów rynkowych (w porównaniu do wódek smakowych czy nalewek).

Odrodzenie ginu w Polsce współczesnej rozpoczęło się w 1987 – wtedy to Polmos Zielona Góra wprowadził na rynek wysokiej jakości gin destylowany.

Gin Lubuski świętuje swoje 35-lecie (mat. prasowe)

Był to pierwszy poważny impuls do rozwoju całej kategorii. Do dziś Gin Lubuski wytwarzany jest w ten sam sposób co 35 lat temu. Owoce jałowca są macerowane i destylowane w wysokiej jakości alkoholu, co nadaje ginowi wyrazisty smak jałowca, wzbogacony nutami majeranku, lawendy i kolendry. Jak przyznaje kierownik marki Marta Tyszkowska, "Gin Lubuski nieustannie się rozwija i jako lider nadaje ton kategorii ginu w Polsce".

Od 2009 roku marka należy do firmy Henkell Freixenet Polska, a produkcja Ginu Lubuskiego odbywa się w  Toruniu.

Wyjątkowy jubileusz

Gin Lubuski to najchętniej kupowany gin w kraju[1]. Jak przyznaje kierownik marki Marta Tyszkowska, marka nieustannie się rozwija i jako lider nadaje ton kategorii ginu w Polsce. W tym roku Gin Lubuski obchodzi swoje 35-lecie na rynku.

Z tej wyjątkowej okazji Marek Posłuszny, jeden z najlepszych barmanów flair na świecie, ambasador Ginu Lubuskiego, przygotował 35 przepisów na nieoczywiste koktajle oparte na ginie Lubuskim. Nie zabraknie także urodzinowych ekspozycji w sklepach w całej Polsce.

To będą urodziny z przytupem, jak na lidera przystało. Obok naszych ekspozycji z Ginem Lubuskim w roli głównej trudno będzie przejść obojętnie. Ale nasz gin to w końcu idealna propozycja na wakacje – zapraszamy do wspólnej przygody!

Anna Pawłowska-Kruzińska, szef krajowego trade marketingu w firmie Henkell Freixente Polska
Ekspozycja Ginu Lubuskiego w sklepie (mat. prasowe)

[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie II 2021 - I 2022, w kategorii: Gin


Fot. mat. prasowe

Reklama