Dave Clark, dyrektor generalny Amazona ds. konsumentów rezygnuje ze stanowiska. Następce poznamy w ciągu najbliższych tygodni.
Amazon poinformował o odejściu Dave'a Clarka. 1 lipca, po 23 latach w szeregach firmy, dyrektor generalny ds. konsumentów odchodzi z pracy. "Spędziłem niesamowity czas w Amazonie, ale nadszedł czas, abym znów zaczął budować. To mnie napędza" – napisał na Twitterze.
I've had an incredible time at Amazon but it’s time for me to build again. It's what drives me. To all I've had the honor of working with: thank you for making it so much fun to come to work every day for 23 years to invent cool, amazing things for customers.
— Dave Clark (@davehclark) June 3, 2022
Email to team below pic.twitter.com/c8Ao46VvaJ
Dave Clark przejął zarządzanie działem konsumenckim w styczniu 2021 roku. Wcześniej zajmował się infrastrukturą logistyczną firmy. Przypisuje mu się, że podczas ponad dwóch dekad w Amazonie, uczynił platformę światowym gigantem.
W ostatnim czasie Clark mocno postawił na szybsze rozprzestrzenianie się nowych magazynów Amazona. Jednak w okresie postpandemicznym sprzedaż online wyhamowała, a Amazon odnotował stratę – po raz pierwszy od 2015 roku – w pierwszym kwartale 2022 roku.
Według osób z firmy oraz byłych dyrektorów, na których powołuje się Business Insider, koniec kariery Dave'a Clarka w Amazonie był rezultatem serii błędnych decyzji. Wśród nich osoby te wymieniają m.in. nadmierną rozbudowę magazynów, przerost liczby personelu czy rosnące koszty.
Fot. aboutamazon.com