Do końca roku sieć Orlen Paczka ma wzrosnąć do 12 tys. punktów

Do końca roku sieć Orlen Paczka ma wzrosnąć do&nbsp12&nbsptys. punktów

Operator kurierski RUCH i operator technologiczny Pointpack, rozwijają współpracę w zakresie obsługi przesyłek w punktach nadawczo-odbiorczych dla usługi Orlen Paczka. Bartosz Bielak, członek zarządu RUCH SA zapowiada dynamiczny rozwój sieci.

Obecnie sieć punktów odbioru Orlen Paczka liczy ponad 6,5 tys. lokalizacji. Składa się na to sieć własna RUCH, sieć automatów paczkowych Orlen Paczka, sieć punktów odbioru oraz stacje paliw Orlen.

Orlen Paczka stawia na rozwój sieci

"Dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru jest jednym z kluczowych celów rozwoju usługi ORLEN Paczka w najbliższym okresie" – mówi Bartosz Bielak, członek zarządu RUCH SA. Jak dodaje, do końca roku liczba punktów ma wzrosnąć 12 tys.

Równolegle rozwijamy sieć logistyczną stawiając na dostawę w jeden dzień, uruchamiamy nowe trasy kurierskie, tworzymy nowe centrum logistyczne oraz lokalne cross-docki. Intensyfikujemy też działania marketingowe skierowane zarówno do odbiorców, jak i nadawców paczek. Wiemy jak kluczowe jest zapewnienie odbiorcom dogodnych form odbioru paczek blisko ich miejsc przebywania. Współpraca z Pointpack przybliży nas do realizacji naszych strategicznych celów, dzięki czemu liczymy na dynamiczny rozwój usługi w najbliższym okresie.

Bartosz Bielak, Członek Zarządu RUCH SA

Najnowsza współpraca operatora kurierskiego „RUCH” S.A. z Pointpack ma być przykładem na to, że możliwe jest wypracowanie takich rozwiązań, aby synergia logistyczna obniżała koszty pierwszej oraz ostatniej mili logistyki miejskiej, a klienci mogli cieszyć się usługą kurierską w ulubionych sklepach.

E-handel rośnie

Liczba przesyłek kurierskich wspólnie z rynkiem e-handlu wzrasta w tempie dwucyfrowym, co sprawia, że klienci indywidualni i firmy kurierskie coraz częściej szukają sposobów aby ułatwić sobie nadanie i odbiór przesyłek. Konsumenci chętnie korzystają z tej usługi w pobliskim sklepie spożywczym przy okazji zakupów czy na stacji paliw, a kurier oszczędza czas, pozostawiając przesyłki dla wielu okolicznych odbiorców w jednym lokalnym punkcie handlowym.

Obserwujemy znaczną intensyfikację rynku w zakresie rozwoju punktów nadawczo-odbiorczych w różnych sektorach handlowo-usługowych. Współpraca z nowym partnerem kurierskim "RUCH" to odpowiedź na rosnącą popularność usług kurierskich wśród klientów indywidualnych oraz przedsiębiorców.

Marek Piosik, CEO Pointpack S.A.

Działania wdrożeniowo-operacyjne, we współpracy z poszczególnymi podmiotami, koordynuje spółka Pointpack, która buduje rozwiązania IT, integruje sieci handlowe i firmy kurierskie, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku. Spółka przekroczyła 47 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 17 500 punktach w całej Polsce.

Stawiamy na interoperacyjność czyli, w tym przypadku, możliwość obsługi ujednoliconym procesem przesyłki od wielu firm kurierskich. Jest to kluczowe do uzyskania przez sieć handlową wyższej efektywności i przyciągnięcia licznej grupy klientów. Każda osoba przywiązana do swojego sklepu zyskuje większą pewność, że znajdzie go na liście punktów odbioru w sklepach internetowych czy platformach sprzedażowych. Rosnący poziom satysfakcji konsumentów korzystających z możliwości nadawania i odbierania przesyłek w ulubionych punktach, blisko miejsca zamieszkania lub podczas codziennych zakupów, jest mocną podstawą dla konsekwentnego rozwijania kolejnych partnerstw w tym obszarze.

Marek Piosik

Fot. orlenpaczka.pl

Reklama