Operator kurierski RUCH i operator technologiczny Pointpack, rozwijają współpracę w zakresie obsługi przesyłek w punktach nadawczo-odbiorczych dla usługi Orlen Paczka. Bartosz Bielak, członek zarządu RUCH SA zapowiada dynamiczny rozwój sieci.
Obecnie sieć punktów odbioru Orlen Paczka liczy ponad 6,5 tys. lokalizacji. Składa się na to sieć własna RUCH, sieć automatów paczkowych Orlen Paczka, sieć punktów odbioru oraz stacje paliw Orlen.
Orlen Paczka stawia na rozwój sieci
"Dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru jest jednym z kluczowych celów rozwoju usługi ORLEN Paczka w najbliższym okresie" – mówi Bartosz Bielak, członek zarządu RUCH SA. Jak dodaje, do końca roku liczba punktów ma wzrosnąć 12 tys.
Najnowsza współpraca operatora kurierskiego „RUCH” S.A. z Pointpack ma być przykładem na to, że możliwe jest wypracowanie takich rozwiązań, aby synergia logistyczna obniżała koszty pierwszej oraz ostatniej mili logistyki miejskiej, a klienci mogli cieszyć się usługą kurierską w ulubionych sklepach.
E-handel rośnie
Liczba przesyłek kurierskich wspólnie z rynkiem e-handlu wzrasta w tempie dwucyfrowym, co sprawia, że klienci indywidualni i firmy kurierskie coraz częściej szukają sposobów aby ułatwić sobie nadanie i odbiór przesyłek. Konsumenci chętnie korzystają z tej usługi w pobliskim sklepie spożywczym przy okazji zakupów czy na stacji paliw, a kurier oszczędza czas, pozostawiając przesyłki dla wielu okolicznych odbiorców w jednym lokalnym punkcie handlowym.
Działania wdrożeniowo-operacyjne, we współpracy z poszczególnymi podmiotami, koordynuje spółka Pointpack, która buduje rozwiązania IT, integruje sieci handlowe i firmy kurierskie, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku. Spółka przekroczyła 47 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 17 500 punktach w całej Polsce.
Fot. orlenpaczka.pl