Sprzedaż SPAR przekroczyła granicę 40 mld euro. Polska z 20% wzrostem

Sprzedaż SPAR przekroczyła granicę 40&nbspmld&nbspeuro. Polska z&nbsp20% wzrostem

Sieć sklepów SPAR po raz pierwszy odnotowała, że ​​roczna sprzedaż detaliczna przekroczyła granicę 40 miliardów euro, odnotowując dziś globalny przychód ze sprzedaży w wysokości 41,2 miliarda euro za rok kończący się 31 grudnia 2021 r. Dane te stanowią 3,3% wzrost światowych przychodów ze sprzedaży rok do roku przy stałych wartościach walutowych.

SPAR zdecydowanie rośnie

Na koniec roku istniały 13 623 sklepy marki SPAR działające na 48 rynkach na całym świecie w pięciu regionach. W ciągu dwóch lat – porównując okres sprzed COVID19 z 2019 r. do przychodów w 2021 r. – globalna sprzedaż wzrosła o 10,7%, na podstawie średnich rocznych kursów wymiany. Wzrost ten utrzymywał się przez dłuższy czas, przy skumulowanej rocznej stopie wzrostu w latach 2017-2021 wynoszącej 5,1% i wzroście o ponad 840 sklepów na całym świecie w tym samym okresie.

W planach dalsza ekspansja

Wyniki ogłoszono na Międzynarodowym Kongresie SPAR 2022 w Amsterdamie, na którym zgromadzili się przedstawiciele światowej organizacji SPAR z ponad 40 krajów świata. Przy okazji wydarzenia, marka ogłosiła swój debiut w Ameryce Południowej, do którego ma dojść jeszcze w tym roku.

Ponadto SPAR rozszerzy swoją obecność w Europie wraz z otwarciem SPAR Łotwa w połowie 2022 roku. Będzie to 18. kraj Unii Europejskiej, w którym obecna jest marka SPAR. Firma jest również nastawiona na umocnienie marki w Azji Środkowej wraz z uruchomieniem SPAR Kazachstan, który jest przewidziany na drugą połowę 2022 roku.

SPAR wykazał trwałą odporność, ponieważ skutki pandemii nadal wpływały na naszą działalność na arenie międzynarodowej. Zwiększyliśmy zarówno naszą obecność, jak i skalę w ciągle zmieniających się i wymagających warunkach, dzięki przewadze konkurencyjnej strategii wieloformatowej SPAR i kluczowej roli niezależnej sprzedaży detalicznej w społecznościach na całym świecie, które ponownie były wyraźnym czynnikiem sukcesu przez cały 2021 rok.

Tobias Wasmuht, dyrektor generalny SPAR International

Wyniki finansowe SPAR w Europie

W Europie SPAR osiągnął obroty detaliczne w wysokości ponad 33 miliardów euro w 12 011 sklepach w 27 krajach. W tym czasie polski oddział SPAR odnotował 20% wzrost obrotów detalicznych rok do roku. W 2021 roku polskie sklepy sieci odpowiadały za 385,3 mln euro przychodów ze sprzedaży.

SPAR Austria dalej rozszerzyła swoją pozycję lidera w branży do 36% udziału w rynku w 2021 r., ze sprzedażą detaliczną sięgającą 8,56 mld euro, co odpowiada wzrostowi sprzedaży o 3,9% w 2021 r. Trzynastu regionalnych partnerów SPAR w Hiszpanii osiągnęło sprzedaż na poziomie 1,77 mld euro, co oznacza wzrost sprzedaży o 2,8% rok do roku.

SPAR Szwajcaria odnotował wzrost o 10,7%, osiągając łączne obroty detaliczne w wysokości 613,3 mln euro w 2021 r., podczas gdy SPAR Holandia osiągnął dobre wyniki, osiągając sprzedaż detaliczną w wysokości 829 mln euro w 453 sklepach. 

Co więcej, SPAR Węgry świętował w 2021 r. swoją 30. rocznicę i zakończył rok z portfelem 614 sklepów, sprzedażą detaliczną w wysokości 2,43 miliarda euro i wzrostem sprzedaży o 7,2% w stałych walutach. 

Cyfrowe zaplecze handlu

W 2021 r. firma SPAR International znacząco zwiększyła swój cyfrowy zasięg, stając się głównym graczem w szerszym świecie handlu detalicznego w handlu elektronicznym, dzięki wprowadzeniu swoich operacji cyfrowych do 35 krajów, co oznacza 192% wzrost w tym kanale od 2019 r.

Rozwój i ekspansja online jest częścią szerszej strategii transformacji cyfrowej prowadzonej przez SPAR Data Services i jest kluczowym celem dla przyszłego międzynarodowego rozwoju organizacji – pisze w komunikacie firma.


Fot. mat. prasowe (SPAR International)

Reklama