Starbucks rezygnuje z rosyjskiego rynku. Firma ogłosiła w poniedziałek, że, po 15 latach obecności, wycofuje się z Rosji.
Sieć kawiarni zawiesiła swoją obecność w Rosji już na początku marca. Teraz, podobnie jak kilka dni temu McDonald's, zdecydowała o całkowitym wyjściu z tego rynku. To reakcja na rosyjską inwazję na Ukrainę.
Starbuck opuszcza rosyjski rynek
Starbuck posiada w Rosji 130 licencjonowanych lokali. Przynosiły one mniej niż 1% rocznych przychodów firmy. Jak donosi CNBC, zarząd firmy przez najbliższe sześć miesięcy będzie płacić pensje ponad 2 tys. zatrudnionym na rosyjskim rynku pracownikom.
To kolejna międzynarodowa marka, która zdecydowała o definitywnym zakończeniu swojej działalności w Rosji. O podobnej decyzji 16 maja poinformował McDonald's, który wychodzi z Rosji po 32 latach obecności na tym rynku.
- Przeczytaj więcej: McDonald's podjął decyzję o całkowitym wyjściu z rynku rosyjskiego
Fot. mat. własne redakcji