Uber Eats testuje autonomiczne roboty dowożące jedzenie

Uber Eats testuje autonomiczne roboty dowożące jedzenie

Uber Eats rozpoczął testy autonomicznych robotów, które dostarczają klientom zamówione za pośrednictwem aplikacji posiłki. Jednocześnie prowadzone są dwa projekty pilotażowe, z wykorzystaniem dwóch różnych rozwiązań.

W Stanach Zjednoczonych rozpoczęły się testy dostaw Uber Eats z wykorzystaniem robotów autonomicznych. Póki co pilotaże prowadzone są w dwóch rejonach Los Angeles i mają ograniczony charakter – nad pracą robotów będzie czuwał człowiek.

Autonomiczne roboty w Uber Eats

Uber zdecydował się na pilotaż nie jednego, a od razu dwóch urządzeń. Jak informuje TechCrunch, w obszarze zachodniego Hollywood posiłki dostarczać będzie rozwiązanie zaproponowane przez Serve Robotics, startup samego Ubera. Z kolei w rejonie Santa Monica pilotaż przejdzie robot autonomiczny od Motional, konstruktora autonomicznych taksówek.

Klienci w strefach objętych testami będą samodzielnie decydować, czy chcą skorzystać z dostawy posiłków realizowanej przez roboty autonomiczne – donosi serwis. W zależności od lokalizacji będą mogli spotkać się z małym robotem chodnikowym, który oferuje dostawy na niewielką odległość od Serve Robotics lub elektrycznym samochodem autonomicznym zaprojektowanym do bezpiecznego poruszania się po miejskich ulicach od Motional.

"Integracja opcji dostaw autonomicznych, elektrycznych na naszej platformie od Motional i Serve Robotics to dopiero początek tego, jak wykorzystamy tę obiecującą technologię" – powiedział cytowany przez serwis restaurantbusinessonline.com Noah Zych, globalny dyrektor generalny ds. autonomicznej mobilności i dostaw Ubera.

Co po pilotażu?

Celem projektów jest sprawdzenie, czego rzeczywiście oczekują klienci oraz handlowcy, a także czy testowana usługa ma sens w przypadku tego rodzaju dostaw, wyjaśnia cytowany przez TechCrunch rzecznik Ubera.

"Mamy nadzieję, że próby zakończą się sukcesem i w ciągu najbliższych miesięcy wyciągniemy wnioski, a następnie zastanowimy się, jak zwiększyć skalę projektu" – zapowiada.


Fot. mat. prasowe (Uber)

Reklama