bp i Uber Eats łączą siły. Firmy nawiązały globalne partnerstwo

bp i Uber Eats łączą siły. Firmy nawiązały globalne partnerstwo

Uber i bp nawiązali globalne partnerstwo strategiczne w zakresie wygodnej dostawy. Wspólnie partnerzy będą oferować szeroką gamę wysokiej jakości produktów typu convenience, w tym świeżych i gotowych, z wybranych lokalizacji detalicznych. Od 2023 roku firmy planują rozszerzenie usług na kraje europejskie. 

bp jest pierwszym sklepem spożywczym, który nawiązał współpracę z Uber Eats na poziomie globalnym i ma na celu udostępnienie ponad 3000 punktów sprzedaży detalicznej na platformie dostawczej w ciągu najbliższych trzech lat. Firmy będą pracować nad wprowadzeniem opcji dostawy do własnej aplikacji bp. Początkowo rozwiązanie pojawi się w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Australii do końca 2023 r. W dalszych planach rozwój na rynkach europejskich.

Cieszymy się, że możemy współpracować z Uber Eats na całym świecie, co daje nam możliwość dotarcia do znacznie większej liczby konsumentów online, oprócz tych, którzy obecnie odwiedzają nasze witryny sprzedaży detalicznej. Widzieliśmy, jak pandemia przyspieszyła zapotrzebowanie klientów na wygodne dostawy, a to partnerstwo pozwoli nam szybko skalować platformę Uber. Po raz pierwszy będziemy mogli oferować opcje dostawy obecnym klientom w naszej własnej aplikacji BPme do końca 2023 roku.

Emma Delaney, wiceprezes wykonawczy ds. klientów i produktów, bp

Z 20 500 punktami sprzedaży detalicznej bp na całym świecie i 550 milionami klientów mieszkających w odległości 20 minut od punktu sprzedaży detalicznej bp, partnerzy widzą ogromne możliwości rozwoju. Witryny bp oferują gamę produktów dostosowanych do lokalnych rynków, które mogą obejmować gorące i zimne napoje, opcje żywności na teraz, a także podstawowe artykuły spożywcze, świeże produkty i dania gotowe, a także wino, piwo i kwiaty. 

Nowa usługa wystartuje w wybranych krajach. W planach rynki europejskie

Nowe partnerstwo obejmuje sklepy detaliczne w Australii, Nowej Zelandii, Polsce, Afryce Południowej i na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Witryny w Wielkiej Brytanii i wschodnich Stanach Zjednoczonych zostaną dodane do aplikacji po raz pierwszy w tym roku, z planami wprowadzenia na inne rynki europejskie od 2023 roku. 

W Wielkiej Brytanii klienci będą mogli uzyskać dostęp do szerokiej gamy Wild Bean Café oraz innych markowych produktów spożywczych i produktów za pośrednictwem Uber Eats – pierwsze 120 witryn zostanie udostępnionych na platformie do końca czerwca. 

W USA oferta zostanie udostępniona sieci niezależnych sklepów detalicznych bp w celu wsparcia rozwoju ich biznesów. Celem jest ułatwienie tym partnerom zarejestrowania się na platformie Uber Eats i uzyskania dostępu do korzyści opartych na skali bp. 

bp skorzysta z globalnej marki i zasięgu działalności Ubera, najlepszej w swojej klasie technologii do wysyłania zamówień oraz ponad 4,4 miliona kierowców i kurierów na platformie na całym świecie.

Partnerstwo wspiera cel bp, jakim jest zwiększenie dostępu do klientów i rozszerzenie zasięgu dostaw, w odpowiedzi na rosnący popyt na żywność, artykuły spożywcze i artykuły codziennego użytku dostarczane do drzwi.


Fot. mat. prasowe