Aldi wystartowało z kampanią reklamową, w której promuje uczciwe promocje na jasnych zasadach. Pod hasłem akcji "Promocje od pierwszej sztuki" dyskonter gwarantuje klientom atrakcyjne ceny nawet przy pojedynczych sztukach.
Proste zakupy to dewiza Aldi. "Klienci codziennie bombardowani są milionem informacji, dziesiątkami zadań, żyją w pospiechu dlatego zakupy muszą być łatwe, szybkie i nieskomplikowane. Takie też jest oszczędzanie z Aldi" – czytamy w komunikacie Aldi, w którym sieć zapowiada najnowszą kampanię promocyjną. Na czym będzie polegać?
Prztyczek w nos Biedronki?
"Uczciwe promocje na jasnych zasadach" – w ten sposób Aldi określa w komunikacie najnowszą kampanię. Dyskonter podkreśla łatwość i brak skomplikowanych zasad podczas zakupów w jego sklepach, a także czytelność i prostotę.
O rozpoczęciu kampanii Aldi poinformowało trochę ponad tydzień po tym, jak UOKiK ogłosił rozpoczęcie postępowania wyjaśniającego wobec Jeronimo Martins Polska, właściciela Biedronki. Urząd w ramach kontroli ma przyjrzeć się najnowszej akcji promocyjnej "Tarczy Antyinflacyjnej Biedronki".
A głównym zarzutem wobec akcji cenowej Biedronki jest... uciążliwość oraz brak opłacalności ze skorzystania z promocji dla klientów (Więcej pisaliśmy na ten temat w artykule: Biedronka pod lupą UOKiK. Chodzi o biedronkową tarczę antyinflacyjną)
Na czym polega kampania w Aldi?
"Kampania >Promocje od pierwszej sztuki< ma na celu podkreślenie w komunikacji do klientów najważniejszych wartości i zasad, którymi kierujemy się na co dzień – prostoty działania, prostoty zakupów i cen, którym można zaufać. W sklepach naszej sieci klient nie musi kupować kilku opakowań danego produktu, aby skorzystać z promocyjnego rabatu, ponieważ obowiązuje on już od pierwszej sztuki" – wyjaśnia Agnieszka Barańska, dyrektor obszaru marketingu i komunikacji Aldi w Polsce.
W kampanii sieć podkreśla prostotę promocji, które obowiązują w sklepach. "Klienci często podczas zakupów miewają wątpliwości, czy na pewno dany rabat naliczy się przy płatności, czy dodatkowe warunki oznaczone gwiazdką lub małym drukiem, nie narażą ich na dodatkowe koszty. Chcemy, by klienci ufali nam i naszym cenom, a codzienne zakupy były dla nich proste i przyjemne" – dodaje Agnieszka Barańska.
Na potrzeby promocji powstała dedykowana strona. Komunikacja pojawiała się również w gazetkach drukowanych i online, na kanałach marki w social media, w spotach radiowych oraz w reklamach telewizyjnych, a także na bilbordach w przestrzeniach miejskich oraz na elewacji sklepów. Za kreację kampanii odpowiada agencja OPUS B, zakupem mediów zajął się dom mediowy Carat oraz iProspect.
Fot. mat. prasowe (Aldi)