Biedronka pod lupą UOKiK. Chodzi o biedronkową tarczę antyinflacyjną

Biedronka pod lupą UOKiK. Chodzi o&nbspbiedronkową tarczę antyinflacyjną

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta rozpoczął postępowanie wyjaśniające wobec działań Jeronimo Martins Polska. Mowa o akcji promocyjnej "Tarcza Biedronki Antyinflacyjnej".

Biedronkowa tarcza niekorzystna dla klientów?

Tarcza Antyinflacyjna Biedronka trwa w sklepach sieci od 12 kwietnia do 30 czerwca. W ramach akcji dyskonter zamroził ceny 150 najpopularniejszych produktów, zagwarantował także w ich przypadku najniższe ceny oraz zobowiązał się do zwrócenia różnicy, jeśli klient znajdzie tańszy produkt u konkurencji. Jak się jednak okazuje, uzyskanie zwrotu wcale nie jest takie proste.

Okazuje się bowiem, że konsumenci, którzy chcieliby uzyskać zwrot różnicy w cenach na mocy biedronkowej akcji, muszą spełnić wiele warunków. Przykładowo powinni w tym samym tygodniu kupić produkt w Biedronce i – taniej – w innym, określonym w regulaminie, konkurencyjnym sklepie. Ponadto dowody zakupu muszą wysłać do spółki pocztą tradycyjną, opłacając koszty listu. Z kolei zwrot różnicy w cenie możliwy jest tylko w formie e-kodu na zakupy w Biedronce, który będzie ważny przez 7 dni.

Postępowanie UOKiK wobec Jeronimo Martins

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, wszczął postępowanie wyjaśniające wobec Jeronimo Martins Polska, do którego należy sieć sklepów Biedronka.

W toku postępowania Urząd sprawdzi czy materiały reklamowe dotyczące tej akcji promocyjnej pokrywają się z warunkami określonymi w regulaminie promocji. Jak komentuje Tomasz Chróstny, "skorzystanie z Tarczy Biedronki Antyinflacyjnej może być dla konsumentów nieopłacalne i uciążliwe".

Podczas postępowania sprawdzone zostanie, w jaki sposób klientom przedstawiane są benefity wynikające z promocji i zasady uczestnictwa w akcji. Co więcej, Urząd zweryfikuje także czy produkty objęte promocją rzeczywiście należą do najczęściej kupowanych

W tym celu wszcząłem postępowanie wyjaśniające. Weźmiemy w nim pod lupę materiały reklamowe stosowane przez przedsiębiorcę, formę ich udostępniania, a także warunki zawarte w regulaminie akcji promocyjnej Biedronki.

Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Postępowanie wyjaśniające toczy się w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcy. Jeśli w jego trakcie okaże się, że są podstawy do postawienia Jeronimo Martins Polska zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów lub stosowania klauzul niedozwolonych, to Prezes UOKiK może wszcząć postępowanie właściwe. W takim przypadku przedsiębiorcy grożą kary finansowe w wysokości do 10% rocznego obrotu.

Reklama