Wielkanoc jest kluczowym okresem dla producentów słodyczy. Dlaczego?

Wielkanoc jest kluczowym okresem dla producentów słodyczy. Dlaczego?

Początek wiosny, pierwsze ciepłe słoneczne dni i… Wielkanoc. To jedne z piękniejszych momentów w roku. Przyroda budzi się do życia, a my w rodzinnym gronie przygotowujemy się do świąt. Zazwyczaj spędzamy je wśród najbliższych, wspólnie delektując się nie tylko wyjątkowymi słodkościami, ale także czasem spędzonym razem, w wolniejszym – niż na co dzień – tempie.

Sezonowość to główna cecha branży słodyczy. O słodyczach na dane okazje – Wielkanoc czy Gwiazdkę, Dzień Matki czy walentynki – producenci myślą już z dużym wyprzedzeniem. Planując smaki, opakowania oraz formy starannie przygotowują się do każdych świąt. Święta wielkanocne to czas spotkań z rodziną i przyjaciółmi, czas kiedy chętnie dzielimy się czekoladową przyjemnością.

Czy pandemia zmieniła na zawsze oblicze rynku?

Po pierwszym okresie pandemii, kiedy sprzedaż asortymentu wielkanocnego spadła, kolejny rok pokazał już powrót do czasów sprzed pandemii. Jak przyznaje Natalia Niedźwiedziuk z POLBISCO, rok 2022 też zapowiada się dla branży słodyczy korzystnie. Pozwala to prognozować, że dochody ze sprzedaży wyrobów czekoladowych i cukierniczych przed Wielkanocą będą wyższe niż w tym samym okresie w ubiegłym roku.

Reklama

Wielu producentów posiada w swojej ofercie szeroką gamę produktów związanych ze świętami Wielkiej Nocy. Z asortymentu wielkanocnego klienci najchętniej kupują produkty dedykowane tym świętom, takie jak np. czekoladowe figurki w kształcie jajek, zajączków, kurczaczków czy baranków, z różnorodnymi nadzieniami zapakowane w kolorowe owijki. Zainteresowaniem detalistów cieszą się też produkty w większych opakowanych – od 2 do 9 kg sprzedawanych luzem, ale też w torebkach czy w siateczkach.

Coraz większą popularnością cieszą się też produkty dla dzieci – kartoniki w kształcie zająca z pysznymi pralinami w środku czy praliny w kartoniku z wesołą grafiką, z dodaną opaską z uszami. Z asortymentu świątecznego rodzice i dzieci chętnie wybierają także pyszne mleczne czekoladki w kształtach wielkanocnych, zapakowane w kolorowy kartonik czy kolorowe małe czekoladki, które są idealne do wielkanocnego koszyczka. Nie oznacza to jednak braku zainteresowania innymi słodyczami.

Natalia Niedźwiedziuk z POLBISCO
Reklama

Konsumenci często są bardzo przywiązani do swoich określonych smaków czy marek. Święta to czas relaksu i odpoczynku w gronie rodziny i przyjaciół. Słodycze mogą uczynić, że spotkanie z najbliższymi upłynie w jeszcze milszym nastroju, a nic tak nie umila wspólnie spędzanego czasu jak dobra czekolada, batonik czy inne słodycze.

W poszukiwaniu czekoladowego Zająca

Dla producentów słodyczy, zwłaszcza czekolady, zakupy przed Wielkanocą przynoszą roczny szczyt sprzedaży. To jeden z ważniejszych okresów w roku. Jest to dużo lepszy czas sprzedażowy niż pozostałe miesiące nieświąteczne, ale jeszcze nie tak dobry jak grudniowe święta.

Tabliczki czekoladowe, praliny, figurki czekoladowe i słodkie zestawy to kategorie dominujące. Konsumenci w tym czasie pozwalają sobie na zakup większej ilości słodkości, chętniej także wybierają ofertę z segmentu premium, w nieco wyższej cenie.

Reklama

Czekoladowe figurki – jajka, zające, barany, kurczaki – kupowane są dla najmłodszych uczestników świąt, jako podarunek, bądź do schowania w popularnych zabawach poszukiwania upominków.

Reklama

Praliny, opakowania okazjonalne – z wiosennym bądź świątecznym motywem to pozycja obowiązkowa. Idealne na upominek i uzupełnienie świątecznego stołu, do dzielenia się z bliskimi. Kategoria cukierków pakowanych indywidualnie to także ważny świąteczny segment.

Reklama

Oczywiście co roku hitem jest czekolada w tabliczkach, gorzka, którą masowo wykorzystujemy do wypieków. A że z okazji świąt – czy to tych zimowych czy wiosennych – chętnie pieczemy – warto zrobić czekoladowe zapasy.


Fot.: stock.adobe.com/annanahabed

Reklama