Everli jedną z najszybciej rozwijających się firm w Europie

Everli jedną z najszybciej rozwijających się firm w&nbspEuropie

Everli trafiło na listę Financial Times Statista, będącą rankingiem najszybciej rozwijających się firm w Europie. Marka znana z aplikacji i strony internetowej, które służą do robienia zakupów spożywczych online, uplasowała się na 68 pozycji rankingu.

Everli wśród 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie

Szósta edycja FT 1000 przygotowana razem z firmą badawczą Statista obejmuje europejskie firmy, które osiągnęły najwyższą łączną roczną stopę wzrostu przychodów w latach 2017-2020. Minimalny CAGR wymagany do obecności w zestawieniu wyniósł 36,5%. Dla Everli CAGR, wyniósł 159,01%, a przychody firmy wzrosły do ponad 109 mln euro.

Co może wydawać się dodatkowo interesujące, na liście znalazło się aż 235 innych firm, które wywodzą się z Włoch. Mix sektorów w tegorocznym zestawieniu jest zgodny z rankingiem z 2021 roku: jedna piąta firm należy do sektora technologicznego, a następne w kolejności są: budownictwo i handel detaliczny. 

Plany dalszej ekspansji międzynarodowej

Potwierdzeniem umacniania pozycji Everli na globalnym  rynku jest duże zainteresowanie marką ze strony funduszów inwestycyjnych. W ostatnich dniach, w ramach rundy inwestycyjnej serii C, Everli pozyskało dodatkowe 22 mln euro, dzięki umowie z United Ventures, włoską firmą venture capital specjalizującą się w inwestycjach w technologie cyfrowe. Nowy kapitał pozwoli firmie przyspieszyć plany ekspansji międzynarodowej. 

Niewiele sektorów ewoluowało w ostatnich latach tak szybko, jak handel online artykułami spożywczymi. Od jakiegoś czasu z zainteresowaniem śledzimy postępy Everli i dlatego dzisiaj wspieramy je w kolejnej fazie jej międzynarodowej ekspansji, skomentował inwestycję.

Fabio Pirovano, partner funduszu United Ventures

Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor Everli Polska twierdzi, że pieniądze płynące dla Everli to efekt dynamicznego rozwoju marki na globalnym rynku, którego częścią jest Polska. 

Everli dokonuje szybkich postępów w rozwijaniu międzynarodowych partnerstw ze sprzedawcami detalicznymi. Do dzisiaj zrealizowało zamówienia na ponad 4 miliony dostaw w 135 miastach we Włoszech, Francji, Polsce i Czechach, współpracując z takimi detalistami jak Lidl, Carrefour, Conad, Coop i Kaufland. W Polsce Everli ma już trwałą pozycję, której potwierdzeniem będą nowe umowy z kolejnymi sieciami detalicznymi działającymi w Polsce.

Na polskim rynku Everli działa już w 47 miastach, a decyzje podjęte na początku roku, pozwoliły marce zbudować obecność także w tych miejscowościach, które liczą do 100 tys. mieszkańców.


Fot.: Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor Everli Polska (mat. prasowe Everli)

Reklama