Everli trafiło na listę Financial Times Statista, będącą rankingiem najszybciej rozwijających się firm w Europie. Marka znana z aplikacji i strony internetowej, które służą do robienia zakupów spożywczych online, uplasowała się na 68 pozycji rankingu.
Everli wśród 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie
Szósta edycja FT 1000 przygotowana razem z firmą badawczą Statista obejmuje europejskie firmy, które osiągnęły najwyższą łączną roczną stopę wzrostu przychodów w latach 2017-2020. Minimalny CAGR wymagany do obecności w zestawieniu wyniósł 36,5%. Dla Everli CAGR, wyniósł 159,01%, a przychody firmy wzrosły do ponad 109 mln euro.
Co może wydawać się dodatkowo interesujące, na liście znalazło się aż 235 innych firm, które wywodzą się z Włoch. Mix sektorów w tegorocznym zestawieniu jest zgodny z rankingiem z 2021 roku: jedna piąta firm należy do sektora technologicznego, a następne w kolejności są: budownictwo i handel detaliczny.
Plany dalszej ekspansji międzynarodowej
Potwierdzeniem umacniania pozycji Everli na globalnym rynku jest duże zainteresowanie marką ze strony funduszów inwestycyjnych. W ostatnich dniach, w ramach rundy inwestycyjnej serii C, Everli pozyskało dodatkowe 22 mln euro, dzięki umowie z United Ventures, włoską firmą venture capital specjalizującą się w inwestycjach w technologie cyfrowe. Nowy kapitał pozwoli firmie przyspieszyć plany ekspansji międzynarodowej.
Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor Everli Polska twierdzi, że pieniądze płynące dla Everli to efekt dynamicznego rozwoju marki na globalnym rynku, którego częścią jest Polska.
Everli dokonuje szybkich postępów w rozwijaniu międzynarodowych partnerstw ze sprzedawcami detalicznymi. Do dzisiaj zrealizowało zamówienia na ponad 4 miliony dostaw w 135 miastach we Włoszech, Francji, Polsce i Czechach, współpracując z takimi detalistami jak Lidl, Carrefour, Conad, Coop i Kaufland. W Polsce Everli ma już trwałą pozycję, której potwierdzeniem będą nowe umowy z kolejnymi sieciami detalicznymi działającymi w Polsce.
Na polskim rynku Everli działa już w 47 miastach, a decyzje podjęte na początku roku, pozwoliły marce zbudować obecność także w tych miejscowościach, które liczą do 100 tys. mieszkańców.
Fot.: Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor Everli Polska (mat. prasowe Everli)