Carrefour, jako pierwszy sprzedawca detaliczny, wykorzysta technologię blockchain w produktach swoich marek własnych. To odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów dotyczące przejrzystości informacji na temat produktów.
Technologia blockchain będzie stosowana w przypadku produktów Carrefour Bio. Dzięki temu rozwiązaniu konsumenci po zeskanowaniu kodu QR na etykiecie, uzyskają dostęp o informacji o danym produkcie. Sieć zaczęła wykorzystywać blockchain do śledzenia żywności w swoich produktach już w 2018 roku. Teraz firma rozszerza zastosowanie technologii o markę Carrefour Bio.
QR kody na etykietach Carrefour Bio
Pierwszym produktem wykorzystującym tę technologię ma być deserowa pomarańcza marki Carrefour Bio. Jak informuje sieć, rozwiązanie będzie stopniowo rozszerzane na wszystkie produkty marki Carrefour Bio. W ten sposób konsumenci będą mieli przejrzysty dostęp do wszystkich dostępnych informacji o drodze, jaką przebyły dane produkty – od momentu ich wyprodukowania po wysyłkę do sklepów.
Wśród danych, które zyskają konsumenci znajdują się:
- pochodzenie i droga jaką przebył: nazwa producenta, lokalizacja w terenie, lokalizacja opakowania, środki transportu;
- jakość: termin zbioru, wyniki analiz, odmiana i sezonowość;
- certyfikacja ekologiczna: data konwersji, oficjalny certyfikat, dodatkowe inicjatywy realizowane przez producenta.
Fot.: mat. prasowe (Carrefour)