Są niskoprocentowe, przyjemnie słodkie, stworzone do niespiesznego degustowania. Łączą w sobie elementy tradycji, swojskości, ale i elegancji czy egzotyki. Wielkanoc to niewątpliwie czas likierów. Dane pokazują, że mają one swoich miłośników – to stabilna, sukcesywnie rozwijającą się kategoria alkoholi.
Kategoria z potencjałem
Likiery są stabilną, sukcesywnie rozwijającą się kategorią alkoholi w Polsce. Roczna sprzedaż wynosi 4,62 mln litrów i rośnie rok do roku średnio o ok. 3% – tak pokazują dane NielsenIQ .
Numerem 1 w Polsce wśród likierów jajecznych jest Dalkowski Advocaat produkowany przez firmę Henkell Freixenet Polska. Od lat powstaje według tej samej, sprawdzonej receptury. Bazę stanowią żółtka jaj kurzych z chowu ściółkowego i doskonałej jakości spirytus. Całość wzbogacona jest subtelnymi nutami wanilii. Trunek zwiera 16% alkoholu. Advocaat to likier – baza, ale portoflio marki Dalkowski jest o wiele większe.
Toruńska firma jest liderem w produkcji likierów. Oprócz Marki Dalkowski, do Henkell Freixenet Polska należy także brand CANARI, a w tym przypadku do wyboru są bardziej egzotyczne smaki: mleczko kokosowe, tiramisu czy pistacja.
Jak podawać likiery?
Ze względu na łagodny, delikatny smak, likiery najczęściej pije się, sącząc je ze specjalnego kieliszka, na kostce lodu lub solo, delektując się trunkiem bez pośpiechu. To idealny wybór, gdy przychodzi ochota na małe „co nieco”. Można polewać nimi desery, lody, ciasta a także dodawać do kawy jako element urozmaicający jej smak.
Postrzegane są często jako desery dla dorosłych – niskoprocentowe, słodkie, przyjemne. Coraz częściej likiery stanowią również bazę do ciekawych, modnych koktajli.
Wielkanoc – likierów czas
Wielkanoc – czas, w którym celebrujemy wspólne, niespieszne spotkania przy suto zastawionych stołach, to czas niemal stworzony dla likierów.
- Aby uczynić produkt bardziej widocznym i dostępnym dla konsumenta, przygotowaliśmy specjalne standy eksponujące nasze likiery Dalkowski – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, Szef Krajowego Trade Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska. - Stanęły one w wybranych przez naszych handlowców sklepach. Znalazł się na nich zarówno nasz główny produkt - Dalkowski Advocaat, jak i pozostałe wersje smakowe. Zachęcamy do zabawy smakiem i formą konsumpcji! Na ten wyjątkowy czas Świąt przygotowaliśmy również likierowe wersje prezentowe: Dalkowski Advacaat z pięknym kieliszkiem, a także Dalkowski Advocaat i Canari w zestawie z dwoma kieliszkami w prezencie. Oba zestawy umieściliśmy w eleganckich opakowaniach prezentowych – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska.
*Wg IWSR, 2019, wina musujące bez szampanów, wartość sprzedaży **Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wartościowa w okresie II 2021 - I 2022 w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco ***Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż wolumenowa w litrach, w okresie II 2021 - I 2022, w kategorii: Gin
Fot.: zdjęcie podglądowe (stock.adobe.com/Eddie)
Henkell Freixenet Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Henkell Freixenet - światowego lidera w kategorii win musujących. Najważniejsze marki w portfolio firmy Henkell Freixenet Polska to Freixenet (nr 1 na świecie*), Mionetto Prosecco (nr 1 w kategorii prosecco w Polsce**), Gin Lubuski (nr 1 na rynku ginu w Polsce***). Producent Likierów Dalkowski, Nalewki Babuni i Ziołowego Aperitifu Totino. Firma posiada bogate zaplecze technologiczne i produkcyjne, z którego potencjału korzysta wiele firm siostrzanych. Henkell Freixenet Polska jest ważnym eksporterem swoich produktów do wielu krajów Europy, Azji, Ameryki, i Afryki, a także importerem i dystrybutorem najlepszych win z całego świata.