EDEKA, wiodąca sieć handlowa w Niemczech, przekazała Biedronce darowiznę w kwocie ok. 3,5 mln zł. Celem wsparcia jest rozszerzenie programu kartkowego dla uchodźców z Ukrainy.
Fundacja EDEKA, która należy do znanej w Niemczech sieci handlowej EDEKA, przekazała polskiej Fundacji Biedronka darowiznę w kwocie opiewającą na kwotę 750 tys. euro. Celem wsparcia jest rozszerzenie programu kartkowego dla uchodźców z Ukrainy. "Wspólna inicjatywa to wyraz wyjątkowego partnerstwa pomiędzy wiodącymi sieciami handlowymi z Polski i Niemiec" – pisze w komunikacie Biedronka.
Pomoc Fundacji EDEKA jest dla nas niezwykle ważna. To kolejna uznana firma, która zdecydowała się wesprzeć działania pomocowe Fundacji Biedronki i przekazać darowiznę na program dla uchodźców. Tym samym łączna kwota, którą dysponuje Fundacja Biedronki na pomoc uchodźcom, wynosi ok. 23 milionów złotych.
Program kartkowy dla ukraińskich uchodźców w Biedronce
Założeniem programu jest przekazanie uchodźcom karty na zakupy do sklepu Biedronka zasilanej kwotą 300 złotych przez trzy kolejne miesiące. Karty będą otrzymywać uchodźcy w najtrudniejszej sytuacji finansowej. Oprócz kart (i od nich odrębnie) Fundacja Biedronki będzie przekazywać uchodźcom również jednorazowe eKody na zakupy o wartości 50 złotych.
Szczytną akcję wesprze darowizna od Grupy EDEKA – wiodącego niemieckiego detalisty spożywczego, który posiada ok. 7 tys. sklepów pod szyldem EDEKA w Niemczech oraz ok. 5 tys. sklepów Netto Marken-Discount.
Jesteśmy głęboko zaniepokojeni sytuacją w Ukrainie. Dlatego cieszymy się, że nasza darowizna dla Fundacji Biedronki pozwoli szybko, lokalnie i bez zbędnej biurokracji wesprzeć uchodźców.
Fot. mat. prasowe (EDEKA)