Klienci Biedronki przekazali już 5 milionów złotych na Ukrainę

Klienci Biedronki przekazali już 5 milionów złotych na Ukrainę

Klienci Biedronki wpłacili już 5 milionów złotych Wsparcie dla Ukrainy. Ta kwota w najbliższych dniach wspomoże 5 organizacji pozarządowych, będących partnerami akcji Biedronki.

Jednocześnie dołączają do niej kolejne 3 instytucje aktywnie wspierające Ukrainę: Szlachetna Paczka, Fundacja Czerwone Noski oraz Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Klienci we wszystkich sklepach sieci Biedronka mogą nadal wspierać Ukrainę podczas codziennych zakupów.

Licznik, widoczny na stronie biedronka.pl wskazał piątkę i sześć zer tuż po godzinie 20:00, w sobotę, 26 marca.

Klienci wsparli akcję podczas zakupów już ponad 955 tysięcy razy, zasilając zbiórkę średnią kwotą wynoszącą 5,25 zł.

Największa jednorazowa donacja wyniosła 900 zł, oprócz niej na paragonie znalazły się zakupione dwie pozycje: Woda Gazowana Żywiec Zdrój Naturals oraz Pizza Guseppe Salami 2x380g, a zakupy zostały zrobione w Warszawie przy ulicy Grzybowej 3.

Natomiast najhojniejszy klient przekazał na akcję przy okazji kilkukrotnych zakupów w Biedronce w sumie 2700 zł.

Pierwsze 5 mln złotych już w najbliższych dniach otrzymają następujące organizacje, aktywnie wspierające Ukrainę i Ukraińców:

  • Caritas Polska – 1 mln złotych,
  • Polski Czerwony Krzyż – 1 mln złotych,
  • Polska Akcja Humanitarna – 1 mln złotych,
  • Polska Misja Medyczna – 1 mln złotych,
  • Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce – 1 mln złotych.

Napawa nas dumą, że Polacy nieustająco i masowo wspierają swoich ukraińskich sąsiadów. Rosyjska agresja nie ustaje, ale nie ustaje też nasze wsparcie dla ukraińskich sąsiadów w tych szczególnych czasach, co widzimy każdego dnia w sklepach naszej sieci. Jednocześnie, wraz z przedłużaniem się konfliktu, zmieniają się potrzeby pomocowe, dlatego zdecydowaliśmy o rozszerzeniu grona partnerów naszej akcji o kolejne 3 organizacje pomocowe, aktywne wszędzie tam, gdzie trafiają uchodźcy z Ukrainy.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor komunikacji i CSR w sieci Biedronka

 

Reklama