Lech wprowadza opakowania zbiorcze pochodzące w 100% z recyklingu

Lech wprowadza opakowania zbiorcze pochodzące w 100% z recyklingu

Lech wprowadza opakowania zbiorcze pochodzące w 100% z recyklingu. W marcu do dystrybucji trafią czteropaki puszek i sześciopaki butelek Lecha Premium opakowane folią pochodzącą z pełni z recyklingu. To odpowiedź marki na ilość generowanych na świecie odpadów, którymi zaniepokojonych jest już, według badań przeprowadzonych na zlecenie Kompanii Piwowarskiej, aż 51% konsumentów. 

W ostatnich latach marka Lech w szczególny sposób promuje proekologiczne postawy wśród swoich konsumentów, wprowadzając szereg rozwiązań mających pozytywny wpływ na stan środowiska naturalnego. Z początkiem 2022 roku Lech zajął się zmianą opakowań zbiorczych na pochodzące w 100% z recyklingu.

Lech w nowych opakowaniach. Folia pochodzi w 100% z recyklingu

Nowa folia będzie oznaczona komunikatem „Folia pochodząca w 100% z recyklingu”. O tym, jak powstaje takie opakowanie, mówi Anna Grudniak, Supplier Quality Specialist w Kompanii Piwowarskiej. 

Folia ta  jest produkowana z dokładnie  przesortowanych w zakładach recyklingowych odpadów foliowych pozyskanych z browarów, od  producentów napojów i wód mineralnych, producentów opakowań szklanych, a także sieci handlowych i gospodarstw domowych. Dokładnie 100% materiału użytego do produkcji takiej folii pochodzi z recyklingu, co oznacza, że dajemy drugie życie odpadom, pracując w obiegu zamkniętym

Anna Grudniak, Supplier Quality Specialist w Kompanii Piwowarskiej

Najważniejszy fakt stanowi wpływ produkcji takiej folii na środowisko. Do wytworzenia folii z recyklingu zużywa się znacznie mniej energii niż do wyprodukowania nowej folii, co z kolei przyczynia się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla.

Czteropak Lecha w folii pochodzącej w 100% z recyklingu (mat. prasowe)

Jak informuje Maciej Korczak, Brand Design Team Manager, dzięki zastosowaniu nowego rodzaju opakowania, Kompania Piwowarska realnie zredukuje emisję CO2 o 47%.

Kompania Piwowarska używając folii z recyklingu zamiast folii standardowej, realnie zmniejsza swój wpływ na środowisko – zredukuje emisję CO2 niemalże o połowę, a dokładnie o 47%. Drugą niezaprzeczalną korzyścią wprowadzenia tej zmiany jest właśnie działanie w obiegu zamkniętym, co oznacza zmniejszenie ilości wprowadzanej na rynek ‘nowej’ folii o około 250 ton rocznie. Czynimy intensywne starania i realizujemy testy, by w najbliższym możliwym czasie, również kolejne formaty multipaków (6-paka puszkowego, 8-paka i 12-paka) dołączyły do tej pozytywnej zmiany.

Maciej Korczak, Brand Design Team Manager

Lech zachęca do recyklingu opakowań

Zarówno nowo wprowadzona folia R100, jak i wszystkie dotychczasowe folie używane przez markę Lech nadają się do recyklingu. Aby zostały ponownie przetworzone, wystarczy wrzucić je do kosza na plastik, o czym będzie przypominać umieszczona na folii grafika. W ten sposób marka przypomina, że nawet małe, codzienne działania mają znaczenie i przyczyniają się do większej, pozytywnej zmiany. 

Marka przypomina także, że warunki do recyklingu spełniają także butelki Lecha o pojemności 330 ml i 650 ml – należy jedynie wrzucić je do zielonego kosza. Z kolei butelki o pojemności 500 ml są jak najbardziej opakowaniami zwrotnymi i można oddawać je do sklepów. W ramach wspólnej akcji z siecią Carrefour, nie trzeba nawet okazywać w tym celu paragonu. 

Zastosowanie materiału z recyklingu przy produkcji opakowań zbiorczych jest kolejnym ważnym krokiem marki w kierunku zrównoważonej, proekologicznej produkcji. Lech korzysta już z energii wiatrowej, promuje wraz ze swoimi klientami zwrot butelek wielorazowego użytku oraz zbiórki odpadów na eventach i festiwalach muzycznych. 


Fot.: mat. prasowe

Reklama