Lech wprowadza opakowania zbiorcze pochodzące w 100% z recyklingu. W marcu do dystrybucji trafią czteropaki puszek i sześciopaki butelek Lecha Premium opakowane folią pochodzącą z pełni z recyklingu. To odpowiedź marki na ilość generowanych na świecie odpadów, którymi zaniepokojonych jest już, według badań przeprowadzonych na zlecenie Kompanii Piwowarskiej, aż 51% konsumentów.
W ostatnich latach marka Lech w szczególny sposób promuje proekologiczne postawy wśród swoich konsumentów, wprowadzając szereg rozwiązań mających pozytywny wpływ na stan środowiska naturalnego. Z początkiem 2022 roku Lech zajął się zmianą opakowań zbiorczych na pochodzące w 100% z recyklingu.
Lech w nowych opakowaniach. Folia pochodzi w 100% z recyklingu
Nowa folia będzie oznaczona komunikatem „Folia pochodząca w 100% z recyklingu”. O tym, jak powstaje takie opakowanie, mówi Anna Grudniak, Supplier Quality Specialist w Kompanii Piwowarskiej.
Najważniejszy fakt stanowi wpływ produkcji takiej folii na środowisko. Do wytworzenia folii z recyklingu zużywa się znacznie mniej energii niż do wyprodukowania nowej folii, co z kolei przyczynia się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla.
Jak informuje Maciej Korczak, Brand Design Team Manager, dzięki zastosowaniu nowego rodzaju opakowania, Kompania Piwowarska realnie zredukuje emisję CO2 o 47%.
Lech zachęca do recyklingu opakowań
Zarówno nowo wprowadzona folia R100, jak i wszystkie dotychczasowe folie używane przez markę Lech nadają się do recyklingu. Aby zostały ponownie przetworzone, wystarczy wrzucić je do kosza na plastik, o czym będzie przypominać umieszczona na folii grafika. W ten sposób marka przypomina, że nawet małe, codzienne działania mają znaczenie i przyczyniają się do większej, pozytywnej zmiany.
Marka przypomina także, że warunki do recyklingu spełniają także butelki Lecha o pojemności 330 ml i 650 ml – należy jedynie wrzucić je do zielonego kosza. Z kolei butelki o pojemności 500 ml są jak najbardziej opakowaniami zwrotnymi i można oddawać je do sklepów. W ramach wspólnej akcji z siecią Carrefour, nie trzeba nawet okazywać w tym celu paragonu.
Zastosowanie materiału z recyklingu przy produkcji opakowań zbiorczych jest kolejnym ważnym krokiem marki w kierunku zrównoważonej, proekologicznej produkcji. Lech korzysta już z energii wiatrowej, promuje wraz ze swoimi klientami zwrot butelek wielorazowego użytku oraz zbiórki odpadów na eventach i festiwalach muzycznych.
Fot.: mat. prasowe