Jak w praktyce wyglądał proces konwersji sklepów Tesco na Netto?

Jak w praktyce wyglądał proces konwersji sklepów Tesco na Netto?

Blisko 650 sklepów, ponad 240 tys. mkw. powierzchni handlowej, 5 centrów dystrybucyjnych i 9000 pracowników – tak w liczbach wygląda Netto po zakończeniu procesu konwersji Tesco. Dzięki przejęciu polskiej części biznesu Tesco, Netto stało się czołową marką na rynku dyskontów w Polsce.

Wszystko zaczęło się w marcu 2021 roku...

Rok temu, 16 marca 2021 r. UOKiK wydał zgodę na przejęcie części biznesu Tesco na terenie Polski przez Salling Group, właściciela sieci Netto. Wartość transakcji wyniosła aż 900 mln złotych. Wkrótce potem ruszyła przebudowa placówek Tesco na Netto, a pierwsze sklepy pod nowym szyldem zostały otwarte już w maju 2021 r.

Ostatnie 12 miesięcy było dla naszej organizacji niezwykle intensywnym czasem. Konwersja Tesco do Netto, jej złożoność oraz tempo, to proces, który realizowany był równolegle do podstawowej działalności biznesowej, czyli sprzedaży i obsługi klientów w istniejących sklepach.

Hugo Mesquita, CEO Netto Polska

...aby po roku poinformować o oficjalnym zakończeniu konwersji

Rok po rozpoczęciu konwersji, w marcu 2022 roku, sieć poinformowała o pomyślnym zakończeniu procesu. Obecnie Netto może poszczycić się prawie 650 sklepami i 5 centrami dystrybucji zlokalizowanymi w całej Polsce. Blisko 250 z tych obiektów to dawne placówki Tesco. Obecnie Netto zatrudnia ok. 9 tys. pracowników, z czego 4 tys. to osoby, które dołączyły do zespołu Netto w ramach procesu konwersji.

Fakt, że w ciągu 12 miesięcy Netto zmieniło swój charakter z sieci regionalnej do ogólnopolskiej, zwiększając się o blisko 250 sklepów, jest zasługą ludzi – pracowników Netto i Tesco. Ich pasja, zaangażowanie i trud wkładany w codzienną pracę przełożyły się na doskonały efekt, z którego dziś możemy być dumni. Dziękuję im wszystkim.

Hugo Mesquita

Co dalej? Netto zdradza plany na 2022 rok

"Kończymy proces konwersji, ale nie zatrzymujemy się" – mówi Hugo Mesquita. Jak dodaje, przed firmą stoją kolejne wyzwania. 

Obecnie rozpoczynamy proces modernizacji naszych placówek, by dostosować je do formatu 3.0, który jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych konsumentów. Dalej będziemy chcieli rozwijać naszą sieć. W 2022 r. planujemy otworzyć 15 nowych sklepów.

Hugo Mesquita

Wejdź na Twittera Wiadomości Spożywczych i bądź na bieżąco!

Zobacz newsy

Fot.: mat. prasowe

Reklama