Konwersja sklepów Tesco na Netto dobiegła końca. Kosztowała 750 mln zł

Konwersja sklepów Tesco na Netto dobiegła końca. Kosztowała 750 mln zł

Konwersja sklepów Tesco na Netto dobiegła końca na kilka miesięcy przed planowanym zakończeniem procesu – poinformował Hugo Mesquita, CEO Netto Polska, podczas konferencji prasowej 23 marca.

Netto jest obecne na polskim rynku już od 26 lat. Dzięki procesowi konwersji sieć dołączyła do grona ogólnopolskich graczy, awansując z pozycji sieci regionalnej.

Proces zakończył się otwarciem blisko 250 nowych placówek w całym kraju. Netto zainwestowało w przebudowy sklepów Tesco ponad 750 mln zł. Obecnie liczy już blisko 650 placówek, a szyld Netto jest widoczny w całym kraju. Podczas ostatnich 12 miesięcy, za sprawą konwersji, sieć odnotowała ponad 50% wzrost liczby placówek.

Netto kończy konwersję sklepów Tesco przed czasem

Według pierwotnych planów, proces konwersji sklepów po Tesco miał potrwać 18 miesięcy. Netto udało się jednak zakończyć go na pół roku przed czasem. Firma w marcu br. poinformowała o oficjalnym zakończeniu konwersji.

W rezultacie sieć dokonała rebrandingu dokładnie 242 sklepów w zaledwie rok. Od początku procesu Netto otwierało średnio 17 nowych placówek miesięcznie. Poza sklepami, konwersja dotyczyła także dwóch centrów dystrybucyjnych.

Ponad połowa sklepów otwartych w ramach konwersji powstała w pięciu województwach – śląskim, mazowieckim, małopolskim, łódzkim oraz wielkopolskim. Netto pojawiło się także w wielu rejonach Polski, w których do tej pory nie było obecne. Dotyczy to aż 119 miejscowości. Pierwsze sklepy sieci pojawiły się m.in. w Krakowie, Białymstoku czy Zakopanem.


Fot.: mat. prasowe

Reklama