Sieć handlu mobilnego abc na kołach, należąca do Grupy Eurocash, planuje ekspansję w kolejnym województwie. 20 nowych placówek pojawi się na Podlasiu.
"Misją abc na kołach jest pomaganie klientom z odległych miejscowości w zaspokajaniu codziennych, podstawowych potrzeb zakupowych w wygodny i godny zaufania sposób" – przyznaje Błażej Białczyk, dyrektor generalny abc na kołach. Już teraz sklepy mobilne można spotkać w siedmiu województwach (lubelskim, mazowieckim, świętokrzyskim, małopolskim, łódzkim, podkarpackim i śląskim). Właśnie dołącza do nich kolejne – województwo podlaskie.
Rośnie liczba mobilnych sklepów
W planach jest otwarcie 20 nowych sklepów, m.in. w okolicach Białegostoku, Łomży i Suwałk. To oznacza, że 2-3 razy w tygodniu w trasę w całej Polsce będzie ruszać już 130 mobilnych sklepów. Każdy samochód abc na kołach oferuje ponad 500 produktów, jednak w całej ofercie dostępnych jest ich ok. 5 tysięcy.
W rejonach rzadko zaludnionych, w których brakuje placówek handlowych, wyprawa po zakupy może stanowić duże wyzwanie. Koncept powstał w 2015 r., kiedy – jak wynika z danych Grupy Eurocash – niemal 5 mln Polaków miało utrudniony dostęp do sklepu stacjonarnego. Dziś jesteśmy największą siecią mobilnego handlu w Europie.
Jak działają sklepy mobilne?
Agenci sieci podjeżdżają samochodami pod każdy dom, gdy tylko zauważą torbę abc na kołach wywieszoną w widocznym miejscu – w ten sposób klienci mogą zrobić zakupy szybko i bezpiecznie, niemal nie wychodząc z domu.
Jak deklaruje firma, asortyment sklepów mobilnych pod względem różnorodności i dostępności towaru dorównuje placówkom stacjonarnym. Liczba produktów w abc na kołach wynosi kilkaset pozycji, choć klienci mogą też zamówić dowolny towar z całej oferty hurtowni Eurocash Cash&Carry. Sprzedawcy abc na kołach zaopatrują się także w produkty u dostawców regionalnych: m.in. w wyroby garmażeryjne, wędliny i ciasta. Pieczywo dostarczane jest do samochodów codziennie rano z pobliskich piekarni.
Jak przyznaje Błażej Białczyk, największą sprzedaż notują produkty świeże, takie jak nabiał i jajka, warzywa i owoce, wędliny oraz pieczywo z lokalnych piekarni.
To, co nas zaskoczyło, to bardzo duża sprzedaż wyrobów gotowych i garmażeryjnych oraz ciast. Okazuje się, że zapotrzebowanie na takie produkty jedynie w mieście to stereotyp. Mamy w ofercie również artykuły sezonowe, takie jak lody czy przetwory, mrożonki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby.
Z myślą o wygodzie kupujących, sieć planuje wyposażyć 100% swojej floty w terminale płatnicze do końca tego roku, w najbliższych tygodniach zostanie również uruchomiona usługa cash back.
Więcej niż sklep
Poprzez swoją działalność, abc na kołach ma realny wpływ na rozwój regionów i poprawę jakości życia ich mieszkańców. Sieć mocno angażuje się również w działania społeczne.
Od pierwszych dni wojny w Ukrainie abc na kołach wysyła auta z towarami dla potrzebujących do wyznaczonych miejsc na granicy, w których pomoc jest w danym momencie najbardziej potrzebna. Akcji dedykowano 3 samochody. Na granicę trafiło już 15 ton żywności i produktów pierwszej potrzeby, a liczba ta z dnia na dzień rośnie.
Fot.: mat. prasowe