Heineken w Metaverse. Producent uwarzył pierwsze wirtualne piwo [FOTO]

Heineken w Metaverse. Producent uwarzył pierwsze wirtualne piwo [FOTO]

Heineken uwarzył swoje pierwsze wirtualne piwo – Heinekena Silver, oficjalnie wkraczając do wirtualnego świata. O podjętych działaniach poinformowano 17 marca podczas pierwszej na świecie konferencji prasowej zrealizowanej w Metaverse, w wirtualnym browarze marki.

Heineken zorganizował pierwszą na świecie konferencje prasową, która odbyła się w Metaverse – wirtualnym świecie tworzonym przez Meta. Na spotkaniu nie mogło zabraknąć redakcji wiadomoscispozywcze.pl.

Spotkanie w Decentralandzie, bo tam dokładnie odbyła się konferencja, miało miejsce w wirtualnym browarze Heineken. Przed wejściem do środka wirtualny consierge weryfikował wiek uczestnika. W środku browaru można było wziąć udział w interaktywnych aktrakcjach – w tym wypić wirtualne piwo czy przejść na dancefloor.

Decentraland, wirtualny browar Heineken (mat. prasowe)

Producent wyśmiewa przenoszenie przyjemności do wirtualnego świata

"Heineken od zawsze stawia na innowacje i ekscytujące spotkania" – tłumaczy Marcin Filipiak, dyrektor marki Heineken w Grupie Żywiec. "Jesteśmy przekonani, że Metaverse łączy ludzi we wciągający sposób, choć z oczywistych względów nie jest najlepszym miejscem na degustację nowego piwa" – dodaje.

W ten sposób producent wyśmiewa marki (i siebie samego) za przenoszenie do Metaverse produktów, które najbardziej cieszą w rzeczywistości.

Wirtualny Heineken Silver to świadomy pomysł, wyśmiewający zarówno nas, jak i wiele innych marek, które przenoszą do Metaverse produkty najbardziej cieszące w prawdziwym świecie. Na razie w większości krajów nowego Heinekena można smakować jedynie w formie pikseli i bajtów, dlatego chcemy zażartować z tego faktu i przypomnieć wszystkim, że nic nie przebije smaku orzeźwiającego piwa.

Marcin Filipiak, dyrektor marki Heineken w Grupie Żywiec

Pierwsza na świecie konferencja prasowa w Metaverse

Doświadczenie marki w zakresie browarnictwa zostało przeniesione do wirtualnego świata, gdzie piwo warzone jest piksel po pikselu. Wszystko przy wykorzystaniu najlepszych, generowanych w 100% komputerowo składników.

Używane do tej pory przez Heinekena specjalne drożdże typu A, zostały zastąpione przez A-Pixels, a zbierany na polach chmiel to w Decentralandzie chmiel zakodowany binarnie. Cały wirtualny proces warzenia jest oczywiście nadzorowany przez doświadczonych piwowarów, będących zdigitalizowanymi browarnikami Heinekena.

Decentraland, wirtualny browar Heineken (mat. prasowe)

Wirtualny browar i Heineken Silver powstały przy współpracy z J. Demsky’m – hiszpańskim artystą ulicznym. Efekty tej kooperacji można było zobaczyć 17 marca podczas pierwszej na świecie konferencji prasowej w Metaverse. W ramach wydarzenia goście dowiedzieli się, jak powstaje piwo Heineken Silver oraz mieli okazję spotkać się z ambasadorami Heinekena, w tym m.in. Thierry’m Henry.

Heineken Silver już na sklepowych półkach

Polska jest jednym z pierwszych krajów, w których już można delektować się smakiem prawdziwego Heinekena Silver, największej innowacji marki w Europie. Produkt dostępny jest na sklepowych półkach od kilku tygodni. Heineken Silver to piwo leżakujące w niskiej temperaturze -1 stopnia Celsjusza przez przynajmniej 3 dni. Dzięki temu jest wyjątkowo orzeźwiający i delikatny, przy 4% zawartości alkoholu.

Poza sklepami, w których już można kupić Heinekena Silver, produkt będzie obecny w dedykowanych strefach na festiwalach i w przestrzeni miejskiej, w kanale HoReCa oraz w punktach sprzedaży w formacie pop-up barów i ekspozytorów. Wprowadzeniu nowości od Heinekena będzie towarzyszyła szeroko zakrojona kampania w telewizji, digitalu i mediach społecznościowych.

Reklama