Heineken uwarzył swoje pierwsze wirtualne piwo – Heinekena Silver, oficjalnie wkraczając do wirtualnego świata. O podjętych działaniach poinformowano 17 marca podczas pierwszej na świecie konferencji prasowej zrealizowanej w Metaverse, w wirtualnym browarze marki.
Heineken zorganizował pierwszą na świecie konferencje prasową, która odbyła się w Metaverse – wirtualnym świecie tworzonym przez Meta. Na spotkaniu nie mogło zabraknąć redakcji wiadomoscispozywcze.pl.
Spotkanie w Decentralandzie, bo tam dokładnie odbyła się konferencja, miało miejsce w wirtualnym browarze Heineken. Przed wejściem do środka wirtualny consierge weryfikował wiek uczestnika. W środku browaru można było wziąć udział w interaktywnych aktrakcjach – w tym wypić wirtualne piwo czy przejść na dancefloor.
Producent wyśmiewa przenoszenie przyjemności do wirtualnego świata
"Heineken od zawsze stawia na innowacje i ekscytujące spotkania" – tłumaczy Marcin Filipiak, dyrektor marki Heineken w Grupie Żywiec. "Jesteśmy przekonani, że Metaverse łączy ludzi we wciągający sposób, choć z oczywistych względów nie jest najlepszym miejscem na degustację nowego piwa" – dodaje.
W ten sposób producent wyśmiewa marki (i siebie samego) za przenoszenie do Metaverse produktów, które najbardziej cieszą w rzeczywistości.
Pierwsza na świecie konferencja prasowa w Metaverse
Doświadczenie marki w zakresie browarnictwa zostało przeniesione do wirtualnego świata, gdzie piwo warzone jest piksel po pikselu. Wszystko przy wykorzystaniu najlepszych, generowanych w 100% komputerowo składników.
Używane do tej pory przez Heinekena specjalne drożdże typu A, zostały zastąpione przez A-Pixels, a zbierany na polach chmiel to w Decentralandzie chmiel zakodowany binarnie. Cały wirtualny proces warzenia jest oczywiście nadzorowany przez doświadczonych piwowarów, będących zdigitalizowanymi browarnikami Heinekena.
Wirtualny browar i Heineken Silver powstały przy współpracy z J. Demsky’m – hiszpańskim artystą ulicznym. Efekty tej kooperacji można było zobaczyć 17 marca podczas pierwszej na świecie konferencji prasowej w Metaverse. W ramach wydarzenia goście dowiedzieli się, jak powstaje piwo Heineken Silver oraz mieli okazję spotkać się z ambasadorami Heinekena, w tym m.in. Thierry’m Henry.
Heineken Silver już na sklepowych półkach
Polska jest jednym z pierwszych krajów, w których już można delektować się smakiem prawdziwego Heinekena Silver, największej innowacji marki w Europie. Produkt dostępny jest na sklepowych półkach od kilku tygodni. Heineken Silver to piwo leżakujące w niskiej temperaturze -1 stopnia Celsjusza przez przynajmniej 3 dni. Dzięki temu jest wyjątkowo orzeźwiający i delikatny, przy 4% zawartości alkoholu.
Poza sklepami, w których już można kupić Heinekena Silver, produkt będzie obecny w dedykowanych strefach na festiwalach i w przestrzeni miejskiej, w kanale HoReCa oraz w punktach sprzedaży w formacie pop-up barów i ekspozytorów. Wprowadzeniu nowości od Heinekena będzie towarzyszyła szeroko zakrojona kampania w telewizji, digitalu i mediach społecznościowych.