W drugiej połowie marca 2022 roku wystartuje kampania crowdfundingowa spółki Columbus Polska. Pod koniec ubiegłego roku firma zadebiutowała na polskim rynku kawy marką Qethereal. Sygnowane nią mieszanki ziaren oraz wersje single origin trafiają do branży HoReCa oraz klientów indywidualnych.
Marka w swoim działaniu łączy filozofię Fairtrade oraz proekologiczne podejście z innowacyjnymi rozwiązaniami wspierającymi sprzedaż. Poza Polską spółka działa już także na rynku hiszpańskim, a jej właściciele zapowiadają dalszy międzynarodowy rozwój. Poprzez kampanię equity crowdfundingową na platformie Beesfund, Columbus Polska chce pozyskać 1,7 mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój marki Qethereal.
Crowdfundingowa emisja już w drugiej połowie marca
Emisja akcji Columbus Polska SA, która odbędzie się za pośrednictwem platformy Beesfund, została zaplanowana na 23 marca br. Poprzez finansowanie społecznościowe spółka chce pozyskać 1,7 mln zł. Środki te planuje przeznaczyć na poszerzenie asortymentu, rozwój aplikacji na smartfony oraz cyfrowych rozwiązań służących personalizowaniu kawy, a także ekspansję na rynkach zagranicznych.
Polski rynek kawy
Polski rynek kawy nieustannie rośnie i nie zmienia tego nawet trwająca od dwóch lat pandemia. Raport INSE Research „Rynek kawy” z 2020 roku szacuje jego wartość na ok. 6 mld zł. Przeciętny Polak wypija 95 l kawy rocznie, a w jej spożyciu Polska zajmuje 11. miejsce na świecie [1]. Rosnący trend potwierdzają badania GfK. Według nich w pierwszym półroczu 2020 wydatki gospodarstw domowych na kawę wyniosły 1,54 mld zł i były o ponad 7% większe niż rok wcześniej [2].
W ostatnich latach dynamicznie zmieniają się zarówno konsumenckie trendy, jak i podejście do kawowego biznesu. Polacy coraz częściej zwracają uwagę na jakość kawy oraz jej gatunek. Świadczy o tym m.in. rosnąca sprzedaż kawy ziarnistej (ponad 28% wg danych GfK) oraz rozwijający się segment specialty. Duży wpływ na kawowy biznes wywierają dziś czynniki ESG, które systematycznie zyskują na znaczeniu. Konsumenci oczekują większej wrażliwości na kwestie społeczne i środowiskowe, co sprawia, że firmy zajmujące się produkcją i handlem kawą muszą zwracać większą uwagę na zagadnienia z zakresu zrównoważonego rozwoju.
Kawowa marka odpowiadająca na współczesne potrzeby
Qethereal to marka, która odpowiada na potrzeby coraz bardziej świadomego i wymagającego konsumenta. International Coffee Organization podaje, że w Polsce spożywa się 2,3 kg kawy na osobę rocznie [3]. W krajach skandynawskich jest to ponad 10 kg, co pokazuje jak duży kryje się tu potencjał.
Polacy chcą jednak nie tylko pić więcej kawy, ale częściej sięgać po tę wyższej jakości. Jednocześnie coraz bardziej interesujemy się tym, jak kawa była uprawiana, wypalana oraz czego możemy spodziewać się po danym gatunku. Kierując się tymi względami, Qethereal wprowadza do swojej oferty kawy certyfikowane znakami Fairtrade oraz Bio Organic i jasno informuje o pochodzeniu ziaren, sposobie ich uprawy oraz obróbki, a także dacie zbioru i palenia.
Doświadczony zespół i światowe ambicje
Spółka Columbus Polska istnieje od 2020 roku, ale doświadczenie jej założycieli to ponad 20 lat na rynku HoReCa i FMCG. Prezesem zarządu jest Tomasz Weczer – szczeciński przedsiębiorca, który zaczynał jako kelner w kawiarni swoich rodziców, a następnie rozwijał się w roli managera oraz dyrektora zarządzającego siecią restauracji. Jest współtwórcą marek takich jak: Columbus Coffee oraz Puro Polska.
Będący w składzie zespołu Michał Kibler to wieloletni franczyzobiorca sieci Columbus Coffee, a zarazem utytułowany barista i nieoficjalny rekordzista Guinnessa w liczbie zaparzonych espresso. Trzecim twórcą Columbus Polska jest Krzysztof Leszczyński prowadzący studio brandingowe Generalnie Studio i odpowiadający za wizerunek marki oraz rozwiązania IT.
Z początkiem roku 2022 do zespołu Columbus Polska dołączył Piotr Jaskulski, który objął funkcję CEO. Wcześniej, jako dyrektor zarządzający oraz dyrektor sprzedaży odpowiadał za rozwój takich firm jak m.in.: Kamis Przyprawy, Eurest, Chefs Culinar czy Eurofoods Gastro.
Źródło: inf. prasowa
[1] https://biznestuba.pl/featured/rynek-kawy-w-polsce-i-na-swiecie/
[2] https://www.gfk.com/pl/insighty/polski-rynek-kawy-rosnie-nawet-w-czasie-pandemii
[3] https://biznestuba.pl/featured/rynek-kawy-w-polsce-i-na-swiecie/