Paczki z Allegro z odbiorem w sklepach Auchan. Firmy zaczynają współpracę

Paczki z Allegro z odbiorem w sklepach Auchan. Firmy zaczynają współpracę

Od lutego klienci sklepów Auchan będą mogli przy okazji zakupów odebrać przesyłki z Allegro. To rezultat współpracy nawiązanej pomiędzy Auchan Retail Poland, Allegro oraz Smart Points. 

Auchan Retail Polska kontynuuje rozwój usług kurierskich dla swoich klientów. Od lutego 2022 r. mogą oni odebrać lub zwrócić przesyłki z platformy zakupowej Allegro we wszystkich sklepach sieci na terenie Polski. Działania operacyjne i wdrożeniowe koordynuje partner technologiczny – firma Smart Points, operator pocztowy i dostawca rozwiązania typu „last mile” dla firm kurierskich, sieci handlowych, e-sklepów oraz konsumentów.

Wprowadzona obecnie możliwość obsługi w sklepach Auchan przesyłek z Allegro, dzięki technologii Smart Points, to kolejne udogodnienie w szerokiej palecie usług oferowanych konsumentom. Możliwość odbierania i nadawania przesyłek pozwoli klientom na efektywne wykorzystanie czasu przeznaczonego na zakupy, a tym samym na zwiększenie komfortu zakupów i lepszą organizację codziennych czynności związanych z utrzymaniem domu i bieżącą korespondencją. Mamy nadzieję, że nasi klienci docenią tę możliwość.

Elżbieta Siemicka, dyrektor relacji z klientem, Auchan Retail Polska

Z badań przeprowadzonych w 2021 r. przez Auchan na polskim rynku wynika, że dla klientów sieci liczy się czas i wygoda podczas zakupów oraz przy korzystaniu z innych usług związanych z organizacją życia codziennego. Ważne są względy pragmatyczne takie, jak szeroka oferta produktów i usług dostępnych pod jednym dachem (87%) oraz niewielka odległość sklepu od domu (85%). Rozwój usług kurierskich w sklepach sieci Auchan to odpowiedź na takie potrzeby i oczekiwania klientów, którzy dzięki temu mogą sami zdecydować gdzie i kiedy odebrać lub nadać swoje przesyłki. Integrację technologiczną i oprogramowanie, umożliwiające współpracę między Auchan i Allegro koordynuje firma Smart Points.

Punkty nadawczo-odbiorcze w Auchan

Jak wyjaśnia Wojciech Kliber, członek zarządu Smart Points, rozwiązanie oferowane przez firmę to sieć punktów nadawczo-odbiorczych (tzw. PUDO). Dzięki niemu konsumenci zyskują możliwość wyboru lokalizacji odbioru wg swoich (często bardzo indywidualnych) kryteriów, przewoźnicy optymalizują swoje sieci dostaw, a sklepy przyciągają klientów zyskując szansę na dodatkowy przychód ze swojej podstawowej działalności.

W oferowanym przez nas rozwiązaniu gramy w jednym zespole z przewoźnikami i sklepami detalicznymi, aby jak najlepiej wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów e-commerce.

Wojciech Kliber, członek zarządu Smart Points

Jak dodaje, zgodnie ze statystykami nawet 40% klientów e-commerce, odbierających lub nadających swoje przesyłki w sklepie stacjonarnym, dokonuje przy okazji dodatkowego zakupu.


Źródło: inf. prasowa

Reklama