Grupa AMBRA z dużymi wzrostami. Najszybciej rosła sprzedaż win musujących

Grupa AMBRA z dużymi wzrostami. Najszybciej rosła sprzedaż win musujących

Grupa AMBRA zakończyła pierwsze półrocze roku obrotowego 2021/2022 z przychodami na poziomie 465,9 mln zł i zyskiem z działalności operacyjnej (EBIT) wynoszącym 74,3 mln zł – oznacza to wzrosty kolejno o 20,2% i 27,6% względem analogicznego czasu rok wcześniej. Najszybciej rosła sprzedaż win musujących.

AMBRA odnotowała najwyższy w historii wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu wynoszący ponad 20%. Rekordowe wyniki sprzedaży przełożyły się na wzrost zysków. Największy wpływ na dynamikę wzrostu przychodów miały wina musujące, które odnotowały sprzedaż wyższą o ponad 30%. Mowa przede wszystkim o markach Dorato, Mucha Sekt i Zarea.

Nasze produkty premium cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów – nie tylko w gastronomii czy sklepach specjalistycznych Centrum Wina/Distillers Limited, ale również w sklepach spożywczych. Przekłada się to na wyniki Grupy AMBRA i pozwala nam kontynuować inwestycje w naszych zakładach produkcyjnych w Polsce i w Rumunii i rozwój nowych produktów.

Robert Ogór, Prezes Grupy AMBRA

Za największy udział w przychodach Grupy AMBRA odpowiadały wina spokojne, które w pierwszym półroczu roku obrotowego wygenerowały 191,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży (pomniejszonych o akcyzę i opłaty handlowe). Kolejne miejsca pod względem udziałow zajęły: wina musujące (118,3 mln zł), napoje bezalkoholowe (54,7 mln zł) oraz alkohole mocne (50,9 mln zł).

Sprzedaż w Polsce mocno w górę

Największym rynkiem, którego przychody były odpowiedzialne za blisko 70% udziałów, jest Polska. W analizowanym czasie wzrosły one o 17,4%. Tym samym przewyższając wzrost rynku wina aż czterokrotnie. Liderami sprzedaży w Polsce były marki Dorato wśród win musujących, Winiarnia Zamojska, Portada i Cono Sur w winach spokojnych oraz wódki i whisky Baczewski.

Na rynkach zagranicznych AMBRA odnotowała jeszcze lepsze wyniki. W Czechach i Słowacji wzrost sprzedaży wyniósł 22,9%, a w Rumunii 24,1% (w walutach lokalnych). 

Gastronomia wraca do wyników sprzed pandemii

Wzrost sprzedaży do gastronomii był ponad dwukrotnie wyższy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego i osiągnął wartość zbliżoną do okresu przed pandemią COVID-19. W pierwszym półroczu roku obrotowego 2021/22, dzięki rosnącej odwiedzalności sklepów oraz ponadprzeciętnie rosnącej sprzedaży alkoholi mocnych, dynamicznie zwiększyła się także sprzedaż w specjalistycznych sklepach Centrum Wina i Distillers Limited.

 

 

Reklama