Nowe oznaczenia na produktach w Biedronce. Spodobają się dbającym o linię

Nowe oznaczenia na produktach w Biedronce. Spodobają się dbającym o linię

Biedronka wprowadza nowe, dodatkowe oznaczenia na wybranych produktach marki własnej. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce poinformuje swoich klientów o tym, jak długo trzeba się ruszać, aby spalić spożyte kalorie. Pierwsze produkty z ikoną „Wybiegaj to!” będzie można znaleźć już tym tygodniu w wybranych sklepach sieci.

Chipsy ziemniaczane o smaku karkówki z grilla, karbowane o smaku grillowanych warzyw oraz chrupki z soczewicy o smaku paprykowym i kwaśnej śmietany z cebulą to pierwsze produkty marki własnej sieci, na których opakowaniach pojawią się informacje ile czasu należy wykonywać daną aktywność fizyczną, by spalić ilości kalorii spożytą w ramach porcji produktu. Dzieje się to poprzez zastosowanie oznaczenia PACE. Jak informuje sieć, emblematy "Wybiegaj to!" będą sukcesywnie pojawiały się na kolejnych produktach marki własnej TOP.

Oznaczenia PACE pojawią się początkowo na wybranych produktach marki własnej TOP (mat. prasowe)

Oznaczenia PACE na produktach własnych Biedronki

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca osobom dorosłym regularnie ćwiczenia przez 150-300 minut tygodniowo z umiarkowaną intensywnością lub 75-150 minut z dużą intensywnością. Według badań oznakowanie PACE poprzez zachęcenie do aktywności fizycznej może wspomóc kontrolę masy ciała i ograniczyć spożycie kalorii o ok. 100- 200 kalorii każdego dnia.

Nadmiar spożywanych w ciągu dnia kalorii jest jednym z czynników prowadzących do nadwagi, a regularna aktywność fizyczna pozwala na utrzymanie nie tylko dobrej kondycji, ale również prawidłowej masy ciała. Dlatego w interesie naszych klientów zdecydowaliśmy się wprowadzić oznaczenia PACE na wybranych produktach marki własnej Biedronki. Etykieta produktów to jeden z elementów ułatwiających podejmowanie świadomych wyborów już przy półce sklepowej, a aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem zdrowego stylu życia.

Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka

Czym jest oznaczenie PACE i jak je rozumieć?

PACE (z ang. physical activity calorie equivalent) to miary aktywności fizycznej, które informują o czasie wykonywanej aktywności fizycznej niezbędnym do spalenia określonej liczby kalorii. Ikony „Wybiegaj to” będą umieszczane na tyle etykiety produktów marki własnej sieci Biedronka – Top.

Według badań zachęcanie do aktywności poprzez oznaczenia PACE może wspomóc kontrolę masy ciała i ograniczyć spożycie kalorii o ok. 100- 200 kalorii każdego dnia (mat. prasowe)

Jak je rozumieć? Przykładowo: osoba dorosła o masie ciała około 70 kg, aby spalić zjedzoną porcję 30 g chipsów ziemniaczanych, powinna przez około 13 minut biec z prędkością  około 10 km na godzinę. Zawsze jednak należy pamiętać, że całkowity wydatek energetyczny jest cechą indywidualną, i zależy od wielu czynników. Docelowo taką informację otrzyma każdy klient sieci Biedronka wkładając do koszyka produkty z linii Top.

Reklama