Jak zwiększyć sprzedaż na Walentynki? To działa

Święto Zakochanych to idealny moment, by skraść serca swoich odbiorców, rozkochać ich w swoich produktach lub usługach i w efekcie podnieść sprzedaż.

Co roku badanie na temat tego święta publikuje Barometr Providenta. Z tegorocznej edycji wynika, że świętowanie Dnia Zakochanych ddeklaruje co trzeci respondent (red. to spadek względem 2021 r., o którym pisaliśmy tutaj). Najczęściej celebrują osoby w wieku 25-34 lata, najrzadziej osoby 55+.

Dla 1/3 osób, które nie obchodzą Walentynek, najczęstszym powodem rezygnacji jest przekonanie, że okazywanie uczuć powinno towarzyszyć nam każdego dnia. Co trzeci badany wskazał, że nie ma z kim świętować [1].

Dowiedź się więcej:

Jak można wnioskować, z badania klaruje się perspektywiczna grupa konsumentów obchodzących Walentynki, która w tym okresie może napędzać sprzedaż odpowiednich gadżetów i romantycznych podarunków.

Twój produkt doskonale się wpisuje w tematykę Walentynek? A może jest idealny dla singli i w tym okresie można sprytnie ograć ten temat, skoro 15 lutego jest Dzień Singli? Czas pomyśleć jak dobrze wykorzystać czas i jak efektywnie zaprezentować daną markę i produkty.

Anna Szcześniak, CEO 4Mat

To dobry moment dla wszystkich produktów, które można kupić na prezent: słodycze, kwiaty, kosmetyki, bielizna, biżuteria, alkohol, dodatki do wnętrz, świece, akcesoria, galanteria skórzana, odzież, książki, kursy, bilety lotnicze, vouchery do gabinetów kosmetycznych i medycyny estetycznej. Na tym święcie powinny też skupić się hotele, spa, restauracje i kina.

Anna Szcześniak, CEO 4Mat

Jak zwiększyć sprzedaż w okresie Walentynek?

W ramach wsparcia sprzedaży Formacja marketingowa 4Mat proponuje:

  • kampanie promocyjne z ambasadorami marki (animacje, degustacje) – podczas których dla każdego produktu kupujący otrzymuje walentynkowy gratis w postaci np. brandowanych róż lub eleganckiego opakowania bądź kwiat ze wstążeczką opatrzoną logotypem promowanej marki;
  • on-packi – czyli dołączony do opakowania dodatek do produktu głównego, wzmagający jego atrakcyjność, może to być specjalny zestaw walentynkowy, okazjonalne opakowanie, zawieszka, np. kieliszki dla dwojga, jako dodatek do słodyczy – banderola z komunikacją walentynkową,  zawieszki na produkt (różyczki, serce na butelkę);
  • gratisy i gadżety z logo – dodawane przy sprzedaży produktu, stanowiące znakomite narzędzie promocyjne, sprzyjające budowaniu świadomości marki. Doskonałym gratisem w restauracji może być welcome drink, aperitif, a w hotelu szampan i owoce na powitanie. Do kosmetyków – przypinka do torebki, kłódeczka, elegancki brelok lub bransoletka. Voucher lub bilet do kina będą dobrym giftem do biżuterii;
  • materiały POS okazjonalne – skutecznie komunikujące konsumentowi o istnieniu konkretnego produktu czy usługi np. ograniczniki, woblery przy półce, nakładki na półkę, wyróżniki, banderole, naklejki podłogowe w sklepach, a także dedykowana ekspozycja,
  • instalacje, happeningi – w przestrzeni publicznej, w topowym miejscu, zaskakują i angażują odbiorców, wzbudzając w nich określone emocje, o których szybko nie zapomną. Np. aranżacja fontanny z czekoladą przy promocji marki słodyczowej.
  • kampania outdoorowa – wspomagająca wprowadzenie nowego produktu;
  • konkursy walentynkowe – koniecznie z prostą mechaniką (np. zrób zdjęcie, zaproponuj hasło bądź komunikat) i prostym regulaminem oraz atrakcyjnymi nagrodami. Dobrze by wśród nagród były produkty danej marki, a nagroda główna była dla dwojga. Czas trwania takiego konkursy nie powinien przekraczać 3 tygodni, najlepiej gdyby kończył się 14.02;
  • kampania e-mail marketingowa – wykorzystująca specjalnie przygotowany szablon wiadomości z walentynkowym motywem (odpowiednie kolory, grafiki, gif’y), wyróżniający się na tle komunikatów konkurencji. Dzięki temu każdy odbiorca od razu rozpozna, że otrzymał specjalną promocję walentynkową. Wiadomość może odsyłać do dedykowanej strony (np. landing page z poradnikiem prezentowym) z przygotowaną niespodzianką np. unikalnym kodem rabatowym;
  • promocja w social mediach – okolicznościowy content ze wsparciem płatnych kampanii reklamowych, zwiększających zasięg lub współprace influencer’skie. Budując interesującą historię w mediach społecznościowych, można ciekawie zainspirować odbiorców, jak wykorzystać dany produkt lub usługę do stworzenia walentynkowego klimatu.

Jak dowiadujemy się od formacji marketingowej 4Mat, możliwości jest wiele. Ważne by dostosować strategię do produktu lub usługi oraz skierować ją do odpowiedniej grupy odbiorców. Warto wspierać sprzedaż poprzez wykorzystanie okolicznościowych okazji. Ważne, by w swojej komunikacji dbać o klientów cały rok, wtedy nasilona kampania okazyjna przyniesie lepsze efekty.

Jeśli chcesz wykorzystać potencjał tego wyjątkowego okresu i zastanawiasz się nad rozwiązaniami najlepszymi dla Twojego brandu, to zapraszamy do kontaktu z formacją marketingową 4Mat.


[1] https://media-provident.pl/pr/724619/barometr-providenta-tylko-co-trzeci-polak-zamierza-obchodzic-walentynki