W czasie pandemii Kaufland testował dwa nowe rozwiązania, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne zakupy – click & collect oraz zakupy online z bezpośrednią dostawą do domu. Doświadczenie pokazało, że poza handlem stacjonarnym klienci cenią tę drugą opcję, dlatego Kaufland zdecydował, że zamiast click & collect skupi się na rozwoju współpracy z Everli – firmą dostarczającą zakupy do domu kupujących.
Kaufland jest kolejną siecią po brytyjskim Aldi, która sygnalizuje powrót klientów do robienia zakupów stacjonarych i skupia się na handlu w placówce. Klienci Kaufland nadal będą mogli zamawiać produkty online, jednak od 11 lutego br. nie odbiorą ich już w sklepie w ramach usługi click & collect.
Konsumenci wracają do zakupów stacjonarnych
Sytuacja epidemiologiczna zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Klienci chętniej niż przed epidemią COVID-19 kupują za pośrednictwem aplikacji mobilnych oraz stron internetowych. Najbardziej dogodnym wariantem jest dla nich dowóz zakupów do domu – taką opcję wybiera aż 76% kupujących online[1]. Podobne doświadczenie ma także Kaufland.
W trakcie pandemii sieć starała się jak najlepiej dopasować do zmieniających się potrzeb klientów i stworzyła dla nich dwie nowe możliwości – zakupy poprzez click & collect oraz z dostawą do domu. Mimo możliwości nabycia swoich ulubionych artykułów na wiele sposobów, klienci nadal w pierwszej kolejności stawiają na zakupy w sklepie stacjonarnym. Z kolei z opcji e-commerce najbardziej cenią zakupy online dostarczane do domu. W związku tym, w sieci Kaufland od 11 lutego br. nie będzie już możliwości skorzystania z usługi click & collect.
Usługa click & collect będzie dostępna dla klientów do dnia 11.02.2022 r. W najbliższym czasie Kaufland planuje rozszerzyć współpracę z Everli w zakresie zakupów online z dostawą do domu o kolejne miasta.
Źródło: inf. prasowa
[1] https://www.gs1pl.org/kontakt/broszury-i-foldery/632-e-grocery-na-swiecie-i-w-polsce/file