Eko paragony, elektroniczne cenówki i gazetki. Lidl promuje eko rozwiązania

Eko paragony, elektroniczne cenówki i gazetki. Lidl promuje eko rozwiązania

W trosce o środowisko, Lidl Polska rozpoczyna promocję elektronicznych gazetek wśród klientów. To kolejny z kroków podjętych przez sieć, mający na celu ochronę otaczającej przyrody.

Lasy płucami naszej planety

Lasy pokrywają 31% globalnej powierzchni lądowej i mają bardzo istotne znaczenie dla życia na Ziemi. Jako zielone płuca naszej planety wpływają na jakość powietrza w atmosferze. Jednocześnie ściółka leśna magazynuje i oczyszcza 75% wody słodkiej na świecie[1]. Lasy stanowią źródło utrzymania dla ponad 1,6 miliarda ludzi[2], a 80% wszystkich zwierząt lądowych i roślin zamieszkuje te tereny[3].

Nienaruszone lasy oraz naturalne ekosystemy są ważne dla zapewnienia różnorodności biologicznej, stanowią podstawę zaopatrzenia w żywność oraz wpływają na zachowanie zdrowia. Drzewa magazynują również dwutlenek węgla – gaz cieplarniany, co ma kluczowe znaczenie w ograniczaniu zmiany klimatu[4].

Lidl Polska promuje ekologiczne rozwiązania

Jako świadoma organizacja, Lidl Polska bierze odpowiedzialność, nie tylko za aspekt biznesowy działań, ale również za wielowymiarowe i zrównoważone funkcjonowanie w otoczeniu. Komfort dokonywania zakupów przez klientów, odpowiedzialne wykorzystywanie zasobów, atrakcyjne warunki pracy jak i oparte na zaufaniu relacje z partnerami biznesowymi to podstawa codziennej działalności. Wartości te są określone w Zasadach Korporacyjnych oraz w Kodeksie Postępowania (Code of Conduct).

Zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro” Lidl Polska nieustannie poszukuje nowych, bardziej ekologicznych rozwiązań. W tym roku sieć rozpoczęła m.in. wymianę papieru do paragonów na bardziej przyjazny środowisku, a także wprowadziła testy elektronicznych cenówek. W 2021 roku sieć wprowadziła politykę zakupową dla łańcuchów dostaw wolnych od wylesiania i konwersji ekosystemów, która ma na celu zapobieganie wylesiania, a co za tym idzie, zagrożeniu dla cennych ekosystemów.

Kolejnym krokiem jest rozpoczęta właśnie kampania zachęcająca do korzystania z elektronicznych gazetek promocyjnych. W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl. Test obejmie kilkaset placówek, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw.

W Lidlu wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej oraz ma realny wpływ na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy. To nasz sposób na spełnianie obietnicy jakości, a przez to zabezpieczenie przyszłości dla kolejnych pokoleń. Jesteśmy zwolennikami stosowania prostych rozwiązań. Mniejsze zapotrzebowanie na papierowe gazetki to mniejsza emisja CO2 oraz ochrona zasobów leśnych, dlatego chcemy przypominać naszym klientom, podczas ich wizyt w sklepach, że naszą ofertę mogą sprawdzić w łatwy, wygodny i szybki sposób za pomocą naszych aplikacji i strony internetowej.

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR Lidl Polska

Zaangażowanie na rzecz lasów i ich ekosystemów

Zrównoważony rozwój jest jednym z głównych celów strategicznych Lidla na rzecz lepszej przyszłości. Kluczowym obszarem działalności Działu Zakupów Lidl jest wspieranie zachowania bioróżnorodności i przeciwdziałanie wylesianiu w globalnych łańcuchach dostaw. Aby zapewnić, że łańcuchy dostaw są wolne od wylesiania, Lidl Polska nawiązał współpracę z zewnętrznymi interesariuszami w celu opracowania całościowej, opartej na czterech filarach strategii:

  • Zrozumienia wpływów
  • Ustanawianie standardów
  • Promowanie alternatyw
  • Inicjowanie zmian

Oprócz certyfikacji surowców uznanych przez Lidl za krytyczne, celem jest stosowanie bardziej zrównoważonych alternatyw produktów. Jest to sposób na ograniczenie wylesiania, przy jednoczesnym rozszerzaniu asortymentu dostępnego dla klientów. W ramach takiego podejścia Lidl Polska powiększa ofertę wegańskich oraz wegetariańskich alternatyw mięsnych i mlecznych w asortymencie.

Eko paragony w sklepach Lidl

Od sierpnia br. w części sklepów Lidl Polska klienci spotkać mogą nowe paragony, które wyróżniają się niebieskim kolorem. Nowe paragony wykonane są z innowacyjnego, bardziej ekologicznego papieru termicznego oraz posiadają certyfikat FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej, a więc przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych. Eko paragony są odporne na światło, olej i wodę, a materiał jest całkowicie bezpieczny dla zdrowia. 

Aktualnie firma prowadzi test nowych paragonów w kilkudziesięciu sklepach zlokalizowanych w Warszawie oraz Poznaniu. W pozostałych sklepach w Polsce w trosce o ochronę zasobów będziemy stosować standardowe paragony do momentu wyczerpania ich zapasów. Wprowadzenie nowego, przyjaznego dla środowiska paragonu stanowi dla Lidla kolejny istotny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Elektroniczne cenówki

Pozornie wyglądają jak tradycyjne cenówki, natomiast przyglądając się z bliska okazuje się, że są niewielkimi ekranami wyświetlającymi cenę, kraj pochodzenia oraz informacje o produkcie – elektroniczne cenówki, Electronic Shelf Label (ESL) docelowo mają zastąpić papierowe cenówki.

Lidl podjął pierwsze kroki w celu stopniowego wprowadzenia rozwiązania – aktualnie elektroniczne cenówki funkcjonują już w jednym sklepie sieci w Poznaniu. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy Lidl planuje wyposażyć w elektroniczne cenówki kilkaset swoich sklepów, a docelowo wszystkie. Sieć nieustannie testuje nowe rozwiązania mające na celu optymalizację procesów. Zgodnie z filozofią firmy każda innowacyjna zmiana finalnie przekłada się również na zadowolenie klienta.


Źródło: inf. prasowa

[1] WWF: Fronty wylesiania. Czynniki i odpowiedzi na nie w zmieniającym się świecie. Streszczenie, 2020.
[2] WWF: Living Planet Report 2020, 2020.
[3] FAO: Stan lasów na świecie, 2020.
[4] Federalne Ministerstwo Wyżywienia i Rolnictwa: Wybrane wyniki III krajowej inwentaryzacji lasów. Lasy wiążą CO2, 2012. 

 

 

Reklama