W trosce o środowisko, Lidl Polska rozpoczyna promocję elektronicznych gazetek wśród klientów. To kolejny z kroków podjętych przez sieć, mający na celu ochronę otaczającej przyrody.
Lasy płucami naszej planety
Lasy pokrywają 31% globalnej powierzchni lądowej i mają bardzo istotne znaczenie dla życia na Ziemi. Jako zielone płuca naszej planety wpływają na jakość powietrza w atmosferze. Jednocześnie ściółka leśna magazynuje i oczyszcza 75% wody słodkiej na świecie[1]. Lasy stanowią źródło utrzymania dla ponad 1,6 miliarda ludzi[2], a 80% wszystkich zwierząt lądowych i roślin zamieszkuje te tereny[3].
Nienaruszone lasy oraz naturalne ekosystemy są ważne dla zapewnienia różnorodności biologicznej, stanowią podstawę zaopatrzenia w żywność oraz wpływają na zachowanie zdrowia. Drzewa magazynują również dwutlenek węgla – gaz cieplarniany, co ma kluczowe znaczenie w ograniczaniu zmiany klimatu[4].
Lidl Polska promuje ekologiczne rozwiązania
Jako świadoma organizacja, Lidl Polska bierze odpowiedzialność, nie tylko za aspekt biznesowy działań, ale również za wielowymiarowe i zrównoważone funkcjonowanie w otoczeniu. Komfort dokonywania zakupów przez klientów, odpowiedzialne wykorzystywanie zasobów, atrakcyjne warunki pracy jak i oparte na zaufaniu relacje z partnerami biznesowymi to podstawa codziennej działalności. Wartości te są określone w Zasadach Korporacyjnych oraz w Kodeksie Postępowania (Code of Conduct).
Zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro” Lidl Polska nieustannie poszukuje nowych, bardziej ekologicznych rozwiązań. W tym roku sieć rozpoczęła m.in. wymianę papieru do paragonów na bardziej przyjazny środowisku, a także wprowadziła testy elektronicznych cenówek. W 2021 roku sieć wprowadziła politykę zakupową dla łańcuchów dostaw wolnych od wylesiania i konwersji ekosystemów, która ma na celu zapobieganie wylesiania, a co za tym idzie, zagrożeniu dla cennych ekosystemów.
Kolejnym krokiem jest rozpoczęta właśnie kampania zachęcająca do korzystania z elektronicznych gazetek promocyjnych. W części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl. Test obejmie kilkaset placówek, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw.
Zaangażowanie na rzecz lasów i ich ekosystemów
Zrównoważony rozwój jest jednym z głównych celów strategicznych Lidla na rzecz lepszej przyszłości. Kluczowym obszarem działalności Działu Zakupów Lidl jest wspieranie zachowania bioróżnorodności i przeciwdziałanie wylesianiu w globalnych łańcuchach dostaw. Aby zapewnić, że łańcuchy dostaw są wolne od wylesiania, Lidl Polska nawiązał współpracę z zewnętrznymi interesariuszami w celu opracowania całościowej, opartej na czterech filarach strategii:
- Zrozumienia wpływów
- Ustanawianie standardów
- Promowanie alternatyw
- Inicjowanie zmian
Oprócz certyfikacji surowców uznanych przez Lidl za krytyczne, celem jest stosowanie bardziej zrównoważonych alternatyw produktów. Jest to sposób na ograniczenie wylesiania, przy jednoczesnym rozszerzaniu asortymentu dostępnego dla klientów. W ramach takiego podejścia Lidl Polska powiększa ofertę wegańskich oraz wegetariańskich alternatyw mięsnych i mlecznych w asortymencie.
Eko paragony w sklepach Lidl
Od sierpnia br. w części sklepów Lidl Polska klienci spotkać mogą nowe paragony, które wyróżniają się niebieskim kolorem. Nowe paragony wykonane są z innowacyjnego, bardziej ekologicznego papieru termicznego oraz posiadają certyfikat FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej, a więc przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych. Eko paragony są odporne na światło, olej i wodę, a materiał jest całkowicie bezpieczny dla zdrowia.
Aktualnie firma prowadzi test nowych paragonów w kilkudziesięciu sklepach zlokalizowanych w Warszawie oraz Poznaniu. W pozostałych sklepach w Polsce w trosce o ochronę zasobów będziemy stosować standardowe paragony do momentu wyczerpania ich zapasów. Wprowadzenie nowego, przyjaznego dla środowiska paragonu stanowi dla Lidla kolejny istotny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Elektroniczne cenówki
Pozornie wyglądają jak tradycyjne cenówki, natomiast przyglądając się z bliska okazuje się, że są niewielkimi ekranami wyświetlającymi cenę, kraj pochodzenia oraz informacje o produkcie – elektroniczne cenówki, Electronic Shelf Label (ESL) docelowo mają zastąpić papierowe cenówki.
Lidl podjął pierwsze kroki w celu stopniowego wprowadzenia rozwiązania – aktualnie elektroniczne cenówki funkcjonują już w jednym sklepie sieci w Poznaniu. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy Lidl planuje wyposażyć w elektroniczne cenówki kilkaset swoich sklepów, a docelowo wszystkie. Sieć nieustannie testuje nowe rozwiązania mające na celu optymalizację procesów. Zgodnie z filozofią firmy każda innowacyjna zmiana finalnie przekłada się również na zadowolenie klienta.
Źródło: inf. prasowa
[1] WWF: Fronty wylesiania. Czynniki i odpowiedzi na nie w zmieniającym się świecie. Streszczenie, 2020.
[2] WWF: Living Planet Report 2020, 2020.
[3] FAO: Stan lasów na świecie, 2020.
[4] Federalne Ministerstwo Wyżywienia i Rolnictwa: Wybrane wyniki III krajowej inwentaryzacji lasów. Lasy wiążą CO2, 2012.