Sieć salonów Empik i operator technologiczny Pointpack rozwijają współpracę w zakresie obsługi przesyłek. Jak informuje sieć, to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów.
Współpraca sieci Empik oraz partnera technologicznego Pointpack rozpoczęła się już w grudniu. Nowa usługa była dla klientów znaczącym udogodnieniem w gorącym okresie świątecznych zakupów.
Jak dodaje Mateusz Rokita, klienci zamawiający produkty na stronie Empik.com aktualnie najchętniej wybierają formę dostawy właśnie do salonów sieci. "Wynika to m.in. z dużej dostępności naszych sklepów (obecnie sieć liczy ponad 300 salonów w całej Polsce), szybkiej realizacji zamówień, możliwości bezpośredniego kontaktu z pracownikiem, a także wspomnianej eko dostawie bez opakowania" – wyjaśnia.
W przyszłości możliwe rozszerzenie o kolejne salony Empik
Od stycznia 2022 roku usługa nadawczo-odbiorcza dostępna jest w 52 salonach Empik w całej Polsce. Jak zapowiada Empik, w przyszłości możliwe jest rozszerzenie współpracy o kolejne punkty, jednak decyzja będzie uzależniona od oceny pilotażu tej usługi w 2022 r. Nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi przyczynia się także do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie liczby kilometrów pokonywanych przez kurierów.
Mocny rozwój punktów nadawczoodbiorczych w handlu
Współpraca kooperantów to kolejny przykład na to, że możliwe jest wypracowanie takich rozwiązań, aby synergia logistyczna obniżała koszty pierwszej i ostatniej mili. Działania wdrożeniowo-operacyjne, we współpracy z poszczególnymi podmiotami, koordynuje spółka Pointpack, która przekroczyła liczbę 47 mln obsługiwanych przesyłek w blisko 17 tys. punktów w całej Polsce.
Źródło: inf. prasowa