Empik rozwija współpracę z Pointpack. Wyniki pilotażu przesądzą co dalej

Empik rozwija współpracę z Pointpack. Wyniki pilotażu przesądzą co dalej

Sieć salonów Empik i operator technologiczny Pointpack rozwijają współpracę w zakresie obsługi przesyłek. Jak informuje sieć, to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów.

Współpraca sieci Empik oraz partnera technologicznego Pointpack rozpoczęła się już w grudniu. Nowa usługa była dla klientów znaczącym udogodnieniem w gorącym okresie świątecznych zakupów.

Empik jako kolejna sieć na rynku wdraża usługi pocztowe w wybranych sklepach stacjonarnych. Dzięki współpracy z Pointpack, klienci odwiedzający salony w jednym miejscu mogą zrobić zakupy, a także skorzystać z usługi wygodnego odbioru i nadania przesyłek kurierskich. W ten sposób odpowiadamy na rosnącą popularność tego typu rozwiązań na rynku. To także kolejne udogodnienie, obok Premium Pay&Go czy eko dostawy zamówień online do salonów Empik bez żadnych opakowań, które wprowadzamy z myślą o stale zmieniających się potrzebach i oczekiwaniach naszych klientów.

Mateusz Rokita, Dyrektor Logistyki Last Mile w Empiku

Jak dodaje Mateusz Rokita, klienci zamawiający produkty na stronie Empik.com aktualnie najchętniej wybierają formę dostawy właśnie do salonów sieci. "Wynika to m.in. z dużej dostępności naszych sklepów (obecnie sieć liczy ponad 300 salonów w całej Polsce), szybkiej realizacji zamówień, możliwości bezpośredniego kontaktu z pracownikiem, a także wspomnianej eko dostawie bez opakowania" – wyjaśnia.

W przyszłości możliwe rozszerzenie o kolejne salony Empik

Od stycznia 2022 roku usługa nadawczo-odbiorcza dostępna jest w 52 salonach Empik w całej Polsce. Jak zapowiada Empik, w przyszłości możliwe jest rozszerzenie współpracy o kolejne punkty, jednak decyzja będzie uzależniona od oceny pilotażu tej usługi w 2022 r. Nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi przyczynia się także do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie liczby kilometrów pokonywanych przez kurierów. 

Mocny rozwój punktów nadawczoodbiorczych w handlu

Współpraca kooperantów to kolejny przykład na to, że możliwe jest wypracowanie takich rozwiązań, aby synergia logistyczna obniżała koszty pierwszej i ostatniej mili. Działania wdrożeniowo-operacyjne, we współpracy z poszczególnymi podmiotami, koordynuje spółka Pointpack, która przekroczyła liczbę 47 mln obsługiwanych przesyłek w blisko 17 tys. punktów w całej Polsce.

Obserwujemy znaczną intensyfikację rynku w zakresie rozwoju punktów nadawczoodbiorczych w różnych sektorach handlowo-usługowych. Współpraca z salonami Empik to odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na tego rodzaju usługi wśród klientów, którzy cenią marki lifestyle’owe, zapewniające szeroki asortyment produktów. Rosnący poziom satysfakcji konsumentów korzystających z możliwości nadawania i odbierania przesyłek w ulubionych punktach, blisko miejsca zamieszkania lub podczas codziennych zakupów, jest mocną podstawą dla konsekwentnego rozwijania kolejnych partnerstw w tym obszarze.

Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu&PR Pointpack

Źródło: inf. prasowa