Carrefour chce zostać liderem w social commerce

Carrefour już od pewnego czasu organizuje dla francuskich klientów live shopping, czyli zakupy na żywo podczas których prezentowane są produkty oraz specjalne oferty. Firma ogłosiła właśnie kolejny krok – utworzenie Brut Shop, strony internetowej, za pośrednictwem której użytkownicy będą mogli dokonywać zakupów online, biorąc udział w wydarzeniach na żywo. Jak zapowiada Carrefour, celem tych działań jest osiągnięcie pozycji lidera na francuskim rynku social commerce (live shopping). 

Brut Shop to efekt współpracy Carrefour i Brut., firmy zajmującej się mediami cyfrowymi, która posiada ok. 80 mln użytkowników. Sklep internetowy, w większości należący do Brut., umożliwi dokonywanie zakupów online, klientom biorącym udział w wydarzeniach wideo transmitowanych przez Carrefour w mediach społecznościowych.

Jako wiodąca w Europie platforma mediów cyfrowych dla młodych ludzi i lider, jeśli chodzi o wydarzenia na żywo, Brut. chce, aby Brut Shop był wiodącą stroną internetową dla handlu społecznościowego lub „zakupów na żywo” – czegoś, co szybko rozwija się w innych krajach na całym świecie.

Guillaume Lacroix, współzałożyciel i dyrektor generalny Brut.

Carrefour i Brut. tworzą pierwszą społeczność kupujących na żywo w Europie

Jak informuje Carrefour, celem utworzenia wspólnej firmy z Brut. jest osiągnięcie pozycji lidera na francuskim rynku social commerce (live shopping). Krokiem do osiągnięcia tego zamiaru będze utworzenie największej platformy social commerce na francuskim rynku.

Brut. i Carrefour łączą to, co najlepsze w mediach społecznościowych i handlu detalicznym, aby stworzyć pierwszą społeczność kupujących na żywo w Europie. Łącząc nasze mocne strony w handlu detalicznym i mediach społecznościowych, naszym celem jest stworzenie najpotężniejszej platformy handlu społecznościowego na rynku francuskim. To nowe doświadczenie zakupów społecznościowych będzie generować wzrost i wartość dla obu naszych firm.

Elodie Perthuisot, dyrektor wykonawczy Grupy Carrefour ds. handlu elektronicznego, danych i transformacji cyfrowej

Social commerce rośnie w siłę

We Francji 60% klientów Carrefour deklaruje zainteresowanie zakupami na żywo. Co więcej, szybko rozwijające się marki towarów konsumpcyjnych wskazują, że są coraz bardziej zainteresowane tymi sesjami, ponieważ stanowią one nowy sposób na rekrutację młodych klientów, przyspieszenie konwersji e-commerce oraz poprawę zarówno zróżnicowania, jak i zaangażowania klientów w ich produkty.

To też może Cię zainteresować:

Rynek social commerce to jedna z najpotężniejszych dźwigni wzrostu napędzających e-commerce na świecie. Łączy nawyki konsumenckie w mediach społecznościowych i ich chęć do interakcji z markami. Według Accenture, rynek social commerce jest szacunkowo wart 492 miliardy dolarów i ma potroić się do 2025 roku (osiągając 1,2 biliona dolarów). 


Foto: kanał YouTube Carrefour France

Reklama