10 kroków jak zwiększyć sprzedaż, czyli zasady merchandisingu

10 kroków jak zwiększyć sprzedaż, czyli zasady merchandisingu

To, w jaki sposób umieścimy produkty na sklepowych półkach czy ekspozytorach, jak je ustawimy i oświetlimy, a nawet to, czy będą stały na wysokości wzroku klienta czy też nieco niżej, decyduje o ich wyborze i w rezultacie o kupnie. Merchandising rządzi się swoimi zasadami, które przypominają Anna Szcześniak, założycielka i prezes agencji marketingowej 4mat oraz Halina Kwaśniewska specjalistka do spraw klientów kluczowych w agencji 4Mat.

Spis treści:

  1. Zobacz jak twój sklep wygląda na zewnątrz
  2. Wykorzystaj wejście do sklepu na komunikację
  3. Odpowiednio zaaranżuj strefę kasy
  4. Zaplanuj ścieżkę przeprowadzania klienta
  5. Zwróć uwagę na estetykę
  6. Miejsce sprzedaży powinno być spójne wizualnie
  7. Podziel produkty według kategorii
  8. Analizuj dane sprzedażowe, czyli paragony
  9. Połóż towar na odpowiedniej wysokości
  10. Usuwaj towar, który nie nadaje się do sprzedaży

Co to merchandising?

Merchandising to technika aranżacji przestrzeni handlowej – zarówno w wielkich supermarketach, jak i sklepach małoformatowych – której celem jest wyeksponowanie i prezentacja towarów w taki sposób, aby mogły być łatwo zlokalizowane przez klientów i zachęcały do zakupu.

Zaloguj się lub utwórz nowe konto.

Zaloguj się
Zarejestruj się
Reklama