To, w jaki sposób umieścimy produkty na sklepowych półkach czy ekspozytorach, jak je ustawimy i oświetlimy, a nawet to, czy będą stały na wysokości wzroku klienta czy też nieco niżej, decyduje o ich wyborze i w rezultacie o kupnie. Merchandising rządzi się swoimi zasadami, które przypominają Anna Szcześniak, założycielka i prezes agencji marketingowej 4mat oraz Halina Kwaśniewska specjalistka do spraw klientów kluczowych w agencji 4Mat.
Spis treści:
- Zobacz jak twój sklep wygląda na zewnątrz
- Wykorzystaj wejście do sklepu na komunikację
- Odpowiednio zaaranżuj strefę kasy
- Zaplanuj ścieżkę przeprowadzania klienta
- Zwróć uwagę na estetykę
- Miejsce sprzedaży powinno być spójne wizualnie
- Podziel produkty według kategorii
- Analizuj dane sprzedażowe, czyli paragony
- Połóż towar na odpowiedniej wysokości
- Usuwaj towar, który nie nadaje się do sprzedaży
Co to merchandising?
Merchandising to technika aranżacji przestrzeni handlowej – zarówno w wielkich supermarketach, jak i sklepach małoformatowych – której celem jest wyeksponowanie i prezentacja towarów w taki sposób, aby mogły być łatwo zlokalizowane przez klientów i zachęcały do zakupu.