70 nowych i 671 przedłużonych umów najmu. Nhood Polska podsumowuje rok

70 nowych i 671 przedłużonych umów najmu. Nhood Polska podsumowuje rok

Nhood Polska, obsługujący obecnie 24 obiekty Ceetrus Polska, w tym 22 centra handlowe, podsumowuje pierwszy rok działalności w Polsce pod nową marką. Był to dla spółki intensywny czas, w którym budowała nowy brand Nhood. Firma pracowała nad nowymi wielofunkcyjnymi projektami, wzbogaciła portfolio najemców w zarządzanych centrach i galeriach handlowych oraz prowadziła działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Dział komercjalizacji Nhood odpowiada za wynajem powierzchni handlowej w 24 obiektach należących do Ceetrus Polska oraz sprawuje tzw. mandat agencyjny w 28 obiektach handlowych z hipermarketami i supermarketami Auchan. Tylko w 2021 roku Nhood Polska podpisał 70 nowych umów najmu i przedłużył 671 umów najmu.

Wyznaczyliśmy sobie ambitne zadania. Pracujemy nad nowymi projektami mixed-use, które ułatwią mieszkańcom codzienne życie i umożliwią spędzanie czasu w inny niż dotychczas sposób, a także przekształcamy nieruchomości, by stały się miejscami o nowych funkcjach. Chcemy, by zarządzane przez nas obiekty wywierały potrójny pozytywny wpływ na społeczności, środowisko i gospodarkę, zgodnie z filarami naszej strategii: People, Planet, Profit. Doświadczenie wynikające z obecności w 10 krajach Europy oraz wieloletniego zarządzania jednym z największych portfolio w Polsce sprawia, że możemy zaoferować podmiotom z branży nieruchomości profesjonalne usługi w szerokim zakresie.

Ada Walentek, dyrektor generalna Nhood Polska

Rozwój portfolio najemców w zarządzanych obiektach

Portfolio firmy poszerzyło się w minionym roku o sklepy dyskontowe, zoologiczne oraz drogerie. W tym czasie Nhood Polska podpisał 70 nowych umów najmu na łączną powierzchnię ponad 12,5 tys. mkw. i przedłużył 671 umów najmu na łączną powierzchnię 145,5 tys. mkw. na rzecz obiektów należących do Ceetrus Polska. Natomiast, w ramach mandatu agencyjnego w obiektach Auchan, Nhood podpisał 17 nowych umów najmu na łączną powierzchnię blisko 1,5 tys. mkw. i przedłużył 26 umów najmu na łączną powierzchnię ponad 5 tys. mkw.

Dzięki aktywności działu komercjalizacji asortyment dostępny w centrach i galeriach handlowych zarządzanych przez Nhood wzbogacił się o kategorie i marki poszukiwane przez klientów. Cieszę się, że portfolio naszych najemców powiększyło się o sklepy dyskontowe, zoologiczne oraz drogerie, a marki z którymi wcześniej współpracowaliśmy przedłużają umowy i decydują się na kolejne lokalizacje salonów w zarządzanych przez nas centrach handlowych.

Marcin Matysiak, dyrektor komercjalizacji Nhood Polska

W 2021 roku Nhood Polska rozpoczął współpracę z markami TEDi, KiK, Maxi Zoo czy Okaidi. Firma dynamicznie rozwija również współpracę z popularnymi markami modowymi, wśród których są m.in. Sinsay, Monnari, Carry czy Tatuum, a także sieciami drogerii Hebe i Rossmann.

Zarządzanie nieruchomościami

Obecnie Nhood Polska odpowiada za kompleksową obsługę 24 obiektów Ceetrus Polska, wśród których znajdują się 22 centra handlowe Auchan, Galeria Bronowice oraz Galeria Łomianki.

Zarządzamy wszystkimi etapami eksploatacji nieruchomości, przeprowadzamy remonty i modernizacje, dzięki czemu obiekty są wygodniejsze dla klientów, optymalizujemy koszty operacyjne, w tym zużycie energii elektrycznej i wody

Aleksandra Dubrawska, dyrektor eksploatacji Nhood Polska

W trakcie pandemii Covid-19 zespół Nhood szczególnie troszczył się o bezpieczeństwo klientów. Wprowadzał do obiektów dodatkowe środki higieniczne i prowadził szerokie działania komunikacyjne. Skuteczność działań podjętych przez firmę na rzecz klientów i najemców centrów i galerii handlowych potwierdzają międzynarodowe certyfikaty SafeGuard, które aktualnie posiada dwanaście obiektów. Ponadto w 2021 roku Centrum Handlowe Auchan Bydgoszcz uzyskało certyfikat BREEAM In-Use. Nhood Polska w ramach działań na rzecz bezpieczeństwa i zdrowia klientów uruchomił także punkty szczepień przeciwko Covid-19 w Galerii Bronowice i Centrum Handlowym Auchan Bydgoszcz.

Idea 15-minutowego miasta i nowe projekty mixed-use Nhood Polska

Obecnie dział nowych inwestycji Nhood Polska realizuje dwa wielofunkcyjne projekty. Pierwszy z nich to Wilanów Park w warszawskiej dzielnicy Wilanów łączący funkcje handlowe, gastronomię, usługi, rozrywkę, w tym kino i dwa wielofunkcyjne budynki w otoczeniu dwuhektarowego parku miejskiego. W maju 2021 roku nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu architektonicznego na zagospodarowanie tej zielonej przestrzeni, która powstanie w ramach inwestycji. To wydarzenie Nhood zorganizował i przeprowadził wspólnie z Oddziałem Warszawskim Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP. Zwyciężyła Pracownia RS Architektura Krajobrazu, która otrzymała zaproszenie do wykonania projektu parku. Zróżnicowany teren zielony wokół inwestycji Wilanów Park będzie pierwszym parkiem miejskim w Warszawie zrealizowanym przez prywatnego inwestora.

Nasze nowe inwestycje mixed-use projektujemy zgodnie z ideą 15-minutowego miasta, by tworzyły przyjazne sąsiedztwa, w których lokalne społeczności mogą zaspokoić wszystkie codzienne potrzeby związane z mieszkaniem, pracą, nauką, spędzaniem czasu wolnego, rozrywką i zakupami bez konieczności przemieszczania się, na przykład do centrum miasta.

Marcin Stokowiec, dyrektor rozwoju Nhood Polska

Drugą inwestycją mixed-use, nad którą obecnie pracuje zespół Nhood, jest Projekt Piaseczno na terenie dawnej zajezdni autobusowej i trolejbusowej w Piasecznie pod Warszawą. Nowy kompleks, w połączeniu z obiektami istniejącymi w okolicy, stworzy miejsce spotkań lokalnej społeczności. Mieszkańcy będą mogli korzystać z przestrzeni o funkcjach rozrywkowo-gastronomicznych oraz przyjaznej części handlowej. We wrześniu 2021 roku firma Nhood Polska rozpoczęła proces oczyszczania tego terenu za pomocą specjalnie wyhodowanych, bezpiecznych i korzystnie wpływających na procesy biologiczne szczepów bakterii, które przywrócą glebie jej naturalny stan. Do oczyszczenia gruntu wykorzystano w sumie 11 tysięcy litrów preparatu zawierającego wyspecjalizowane szczepy bakterii glebowych. Każdy z nich został wyhodowany w Polsce pod nadzorem rodzimych uczelni wyższych.

Działania CSR i na rzecz lokalnych społeczności

Nhood Polska, zarządzając obiektami handlowymi, ubiega się o międzynarodowe certyfikaty potwierdzające skuteczność działań z zakresu zrównoważonego rozwoju – jak prestiżowy certyfikat BREEAM In-Use, które posiada sześć obsługiwanych przez Nhood obiektów. Firma rozwija również współpracę z organizacjami wspierającymi zrównoważony rozwój.

Strategia zrównoważonego rozwoju Nhood opiera na filarach – People/ludzie, Planet/środowisko oraz Profit/gospodarka. To one wyznaczają kierunek różnorodnych działań, jakie podejmujemy w wielu obszarach.

Agnieszka Gutowska, dyrektor marketingu, lider CSR i komunikacji Nhood Polska

Z myślą o lokalnych społecznościach w 2021 roku Nhood Polska zrealizował dziewiątą edycję programu CSR „Dobry sąsiad”, który ma na celu zapewnienie dostępu do szeroko rozumianej kultury i edukacji, wyraża troskę o bezpieczeństwo i zdrowie odwiedzających centra i galerie handlowe, a także dbałość o najbliższe otoczenie i środowisko.


Źródło: inf. prasowa

Reklama