PepsiCo chce wyeliminować plastik z opakowań marek Lay's, Doritos i Walkers

PepsiCo chce wyeliminować plastik z opakowań marek Lay's, Doritos i Walkers

PepsiCo Europe ogłosiło kolejne ambitne plany po wprowadzeniu strategii PepsiCo Positive. Firma do 2030 roku planuje wyeliminować pierwotne tworzywa sztuczne ze wszystkich opakowań chrupkich produktów, w tym chipsów i nachosów.

Zmiana będzie dotyczyła marek takich jak Walkers, Doritos i Lay's. Dzięki temu PepsiCo może osiągnąć nawet 40% redukację emisji gazów cieplarnianych. Opakowania tych produktów będą wytwarzane wyłącznie z plastiku chodzacego w 100% z recyklingu lub materiałów odnawialnych. Zawartość materiałów pochodzących z recyklingu w opakowaniach PepsiCo będzie pochodzić z wcześniej używanego plastiku, a zawartość odnawialna będzie pochodzić z produktów ubocznych roślin, takich jak zużyty olej spożywczy lub odpady z masy papierniczej.

Pierwsze testy konsumenckie jeszcze w tym roku

Pierwsze testy opakowań odbędą się jeszcze w 2022 roku w Europie. W pierwszej połowie roku na rynku francuskim pojawią się produkty Lay's w opakowaniach pochodzących z odnawialnych materiałów. Z kolei opakowania pochodzące z recyklingu przejdą testy w Wielkiej Brytanii na asortymencie Walkers. 

To już kolejny zdecydowany ruch PepsiCo. Jeszcze w grudniu 2021 roku firma rozpoczęła rozlewać napoje Pepsi i Mirinda do butelek wykonanych w 100% z przetworzonego plastiku (rPET). Stając się tym samym pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych na polskim rynku dostępną w plastikowych butelkach pochodzących wyłącznie z recyklingu. 

Elastyczny plastik w PepsiCo

Firma wykorzystuje elastyczny plastik do pakowania przekąsek. Jako że jest on lżejszy z porównaniu z alternatywnymi opakowaniami, charakteryzuje się niższym śladem węglowym. Jednak jak zaznacza PepsiCo, firma zdaje sobie sprawę z konieczności zmian. Ate powinny dążąć do zmniejszenia ilości wykorzystywanych pierwotnych tworzyw sztucznych opartych na paliwach kopalnych i doprowadzić do obiegu zamkniętego opakowań elastycznych.

Elastyczny recykling opakowań powinien być normą w całej Europie. Widzimy przyszłość, w której nasze opakowania będą wolne od tworzyw sztucznych pochodzących z pierwotnych źródeł. Będą częścią dobrze prosperującej gospodarki o obiegu zamkniętym, w której cenione są opakowania elastyczne, które można będzie poddać recyklingowi jako nowe opakowanie. Inwestujemy z naszymi partnerami, aby budować możliwości technologiczne, by to osiągnąć. Potrzebujemy teraz odpowiedniego otoczenia regulacyjnego, aby opakowanie nigdy nie stało się odpadem.

Silviu Popovici, dyrektor generalny PepsiCo Europe

Poza przejściem na materiały odnawialne i pochodzące z recyklingu, PepsiCo opracowało program „Making Bags Better”, który skupi się na szeregu inwestycji i innowacji, dzięki którym bardziej elastyczne tworzywa sztuczne będą poddawane recyklingowi i ponownie wykorzystywane w Europie.

Reklama