LPP z nowym magazynem dla e-commerce. Dziennie zrealizuje 100 tys. zamówień

LPP z nowym magazynem dla e-commerce. Dziennie zrealizuje 100 tys. zamówień

Pod Rzeszowem powstaje kolejne Fulfillment Center spółki LPP, zarządzającej takimi markami jak: Reserved, Cropp, Mohito czy Sinsay. Obiekt będzie liczył blisko 70 tys. mkw. i obsłuży do 100 tys. zamówień dziennie. Jak informuje spółka, będzie on obsługiwał rynki ościenne.

Na początku listopada 2021 r. LPP podpisało umowę z firmą Panattoni na wynajem powierzchni magazynowej w regionie rzeszowskim. Obiekt, którego budowa ma zostać zakończona we wrześniu 2022 r. obejmować będzie magazyn o powierzchni 67 000 mkw. oraz przestrzeń biurową liczącą 2 000 mkw.

Nowy podkarpacki magazyn będzie obsługiwał rynki zagraniczne

Wybrana lokalizacja wpisuje się w strategię rozwoju sieci logistycznej LPP, która pozwoli na sprawniejszą obsługę rynków ościennych, takich jak Ukraina, Węgry, Czechy, Niemcy, Słowacja, a w momencie dużego zapotrzebowania – częściowo również Polski. O wyborze regionu rzeszowskiego zdecydowało również dogodne położenie przy węźle autostrady A4 Wschód- Zachód, a także bliskość drogi krajowej 19, prowadzącej na Słowację. Polski producent odzieży planuje uruchomienie obiektu w trzecim kwartale 2022 r.

Podkarpackie to region znany z wysokiego poziomu inżynierii. Wraz z dynamicznie rozwijającymi się potrzebami LPP w zakresie badań i rozwoju w obszarze informatycznym, jak również automatyzacji logistyki i e-commerce, wybór regionu rzeszowskiego wydaje się być zatem doskonałą opcją. Decyzja o uruchomieniu nowego obiektu to także odpowiedź na stale rosnące zapotrzebowanie na produkty naszych marek. Pomimo podjętych w ostatnim czasie działań usprawniających naszą sieć logistyczną, takich jak powiększenie Fulfillment Center w Rumunii czy wydzielenie magazynu zwrotowego i uruchomienie budowy nowego obiektu w Pruszczu Gdańskim, nadal widzimy potencjał do rozwoju w tym obszarze.

Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP

Przez obiekt dziennie przejdzie do 100 tys. zamówień

Dodatkowa powierzchnia magazynowa umożliwi LPP realizowanie do 100 tys. zamówień dziennie oraz składowanie ponad 7 mln sztuk asortymentu. W strefie ze specjalnie dostosowanymi systemami informatycznymi zostaną wprowadzone nowatorskie operacje konsolidacji towaru ze sklepów stacjonarnych oraz magazynu. To rozwiązanie pozwoli na priorytetowe łączenie produktów pochodzących z salonów, potrzebnych do zrealizowania zamówienia złożonego przez klienta.

W zwiększeniu wydajności pomoże też automatyczna linia przenośników w strefie pakowania na powierzchni blisko 5 tys. mkw., połączona z sorterem wysyłkowym, umożliwiającym sortowanie na poszczególne regiony jednocześnie kilku tysięcy paczek na godzinę.

 Kompletacja zamówień do salonów zasadniczo różni się od tych, realizowanych dla klientów indywidualnych zamawiających przez Internet. Realizując sprzedaż w modelu omnichannelowym priorytetem jest dla nas zatem zapewnienie klientom możliwości swobodnego poruszania się pomiędzy dwoma kanałami sprzedaży i wyboru dowolnej formy dostawy i zwrotu towaru. W tym względzie sprawnie działająca logistyka wydaje się być nie do przecenienia.

Sebastian Sołtys

Ekologiczne rozwiązania w Fulfillment Center spółki LPP

Jak informuje Kamil Kawałek, menedżer ds. rozwoju sieci logistycznej LPP, obiekt sprostał wszystkim najważniejszym kryteriom certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent. "Nowy magazyn stanie się przykładem odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do projektowania" – dodaje.

W budynku zostaną zainstalowane czujniki zmierzchu dla oświetlenia zewnętrznego oraz systemy inteligentnego zarządzania energią z możliwością zdalnego odczytu. Rozwiązania takie jak biały montaż i armatura sanitarna wyposażona w tryb zmniejszania zużycia wody pozwolą na oszczędne gospodarowanie zasobami. Nie zapomniano przy tym o przestrzeni zielonej otaczającej inwestycję. Zaprojektowano nasadzenia drzew i krzewów oraz łąk kwietnych niewymagających koszenia, a także domki dla bezkręgowców, owadów i ptaków, które zapewnią różnorodność ekosystemową przestrzeni wokół obiektu. Ponadto dla użytkowników magazynu dostępna będzie stacja ładowania samochodów elektrycznych oraz wiaty rowerowe wyposażone w gniazda elektryczne i zestawy naprawcze.

LPP od lat rozwija swoją globalną sieć zaopatrzenia i dystrybucji. Fulfillment Center pod Rzeszowem jest kolejnym krokiem w kierunku rozwoju sprzedaży wielokanałowej spółki, której całkowita powierzchnia magazynowa po zakończeniu trwających inwestycji wyniesie już ponad 500 tys. mkw.

Reklama