Carrefour przekazuje 100 tys. euro czterem polskim startupom

Carrefour przekazuje 100 tys. euro czterem polskim startupom

Fundacja Carrefour przekazała granty o łącznej wysokości 100 tys. euro czterem polskim startupom działającym w obszarze foodtech. Wśród wybranych młodych przedsiębiorstw znalazły się firmy Food Jack, KuMin.Sys, Nielone oraz Yoush.

Cztery polskie startupy z obszaru foodtech otrzymały łącznie 100 tys. euro od Fundacji Carrefour, które zostaną przeznaczone na rozwój produktu, marketingu, sprzedaży oraz pozyskanie inwestorów. Operatorami grantu są Fundacja Inkubator Technologiczny, która prowadzi program Youth Business Poland oraz program akceleracyjny dla startupów foodtech.ac, w którym wzięły udział wszystkie cztery innowacyjne spółki.

Pełne wsparcie od Fundacji Carrefour

Międzynarodowa Fundacja Grupy Carrefour każdego roku wspiera organizacje zajmujące się transformacją żywieniową opartą na współpracy. Jednak w tym roku po raz pierwszy wspomaga polskie inwestycje w nowe technologie, które mają obniżyć wpływ żywienia na środowisko.

Innowacyjne przedsiębiorstwa we wczesnej fazie rozwoju otrzymają także indywidualne wsparcie mentoringowe doświadczonych ekspertów z sektora foodtech. Młode spółki mogą też liczyć na wsparcie w nawiązywaniu kontaktów z branżowymi partnerami. Dzięki temu łatwiej im będzie rozwijać produkty, zainteresować nimi konsumentów oraz przyciągnąć inwestorów, których finansowanie umożliwi dalszy rozwój startupów.

Cztery polskie startupy ze wsparciem o łącznej kwocie 100 tys. euro

"Za decyzją stoi nie tylko potrzeba odpowiedzi na wyzwania przyszłości, lecz także chęć odpowiedzi na oczekiwania coraz więcej ludzi, którzy szukają zdrowych produktów i usług przygotowanych w odpowiedzialny sposób" – mówi Justyna Orzeł, wiceprezes zarządu, sekretarz generalny i dyrektor zasobów ludzkich Carrefour Polska.

Bardzo cieszy nas, że młode polskie firmy współdzielą tę wizję i oferują oryginalne, perspektywiczne rozwiązania. To inspirujące, że cztery wybrane startupy reprezentują różne podejścia, które mogą odpowiedzieć na potrzeby różnych grup klientów. Dzięki temu będziemy mogli sprawniej osiągnąć wspólny cel.

Justyna Orzeł, wiceprezes zarządu, sekretarz generalny i dyrektor zasobów ludzkich Carrefour Polska

Food Jack to roślinna alternatywa dla mięsa na bazie jackfruita (egzotycznego owocu nazywanego po polsku chlebowcem). To zdrowy produkt, zawierający witaminy, minerały oraz przeciwutleniacze, który przypomina w wyglądzie i smaku szarpaną wołowinę. Food Jack prowadzi obecnie sprzedaż już przyprawionych i gotowych do spożycia zestawów we własnym sklepie internetowym. Docelowo chce być szeroko dostępny w sklepach detalicznych, a także stanowić bazę dla dań w wegańskich i wegetariańskich restauracjach. Prowadzi też zaawansowane prace R&D, by rozwinąć swoją ofertę o zamienniki mięsa i ryb oraz dania typu convenience.

KuMin.Sys to system IT dla sektora HoReCa, który umożliwia mierzenie ilości, struktury, przyczyn oraz wartości marnowanego jedzenia, rozwijany przez firmę Venturis HoReCa. Aplikacja pomaga wykrywać nadmiar jedzenia na poszczególnych etapach jego produkcji oraz serwowania klientom, a następnie pozwala na wprowadzenie planów naprawczych. W ramach pilotażu projektu KuMin.Sys wykorzysta swoją technologię, by pomóc w zmniejszeniu ilości marnowanego jedzenia w jednym przedszkolu i jednej szkole.

Nielone to roślinny zamiennik mięsa mielonego, stworzony z białka soi. Jest bogaty w żelazo, wapń, a także witaminy (m.in. D2, B12, B2 i E). Nielone są dostępne przede wszystkim we własnym sklepie internetowym startupu, w wybranych sklepach detalicznych, a także jako baza dla wegańskich i wegetariańskich dań w restauracjach w Poznaniu. Otrzymany grant pozwoli na dalszy rozwój technologii produkcji, wydłużenie terminu przydatności, a także wprowadzenie nowych kategorii produktów. 

Yoush to pełnowartościowy, kompletny, roślinny posiłek, gotowy w 5 minut. Powstaje ze składników naturalnego pochodzenia z myślą o osobach, które nie mają czasu, możliwości lub pomysłu na zdrowy i pożywny posiłek. Yoush do przygotowania wymaga jedynie zalania wodą lub napojem roślinnym. Startup planuje także oferować posiłki w innych gotowych do spożycia formach i wprowadzić je do sprzedaży w sklepach detalicznych.


Źródło: informacja prasowa

Reklama