Aldi jedynym dużym supermarketem ze wzrostami sprzedaży w grudniu

Aldi jedynym dużym supermarketem ze wzrostami sprzedaży w grudniu

Aldi podsumowuje świąteczny miesiąc na brytyjskim rynku. Według Kantar, sieć była jedynym dużym supermarketem, który odnotował wzrost sprzedaży w grudniu, jej sprzedaż wzrosła o 8,1% w porównaniu z 2019 r.

Grudniowy sukces Aldi przypisuje świątecznej reklamie telewizyjnej, która pomogła przyciągnąć ponad pół miliona nowych klientów z droższych supermarketów Wielkiej Czwórki (do której należą Tesco, Asda, Sainsbury's i Morrisons). Została ona również uznana za najskuteczniejszą w roku w corocznej ankiecie konsumenckiej Kantar. 

Aldi z najlepszymi w historii świątecznymi wynikami sprzedaży

Sieć sklepów poinformowała o wzroście grudniowej sprzedaży o 0,4% w porównaniu do poprzedniego roku, kiedy wydatki na artykuły spożywcze były wyższe niż zwykle ze względu na ogólnokrajową blokadę i tymczasowe zamknięcie barów i restauracji. Świąteczna reklama ściągnęła do sieci Aldi pół miliona nowych klientów Wielkiej Czwórki.

Jak wskazują dane Kantar, Aldi był jedynym dużym supermarketem, który w miesiącu świątecznym odnotował wzrosty. Jego sprzedaż w porównaniu do 2019 roku, czyli czasu sprzed pandemii, podniosła się o 8,1%.

Nasz asortyment premium Specially Selected osiągnął najwyższą w historii sprzedaż. Widzieliśmy duży popyt na nasze wielokrotnie nagradzane piwa, wina i wyroby spirytusowe.

Giles Hurley, dyrektor generalny Aldi UK

W miarę wzrostu rachunków gospodarstw domowych i kosztów utrzymania, najtańszy supermarket w Wielkiej Brytanii zobowiązuje się oferować kupującym najniższe ceny artykułów spożywczych w 2022 roku.

Kevin Marchewka w wyjątkowej reklamie świątecznej Aldi

Powrót Kevina Marchewki w wyjątkowej świątecznej reklamie telewizyjnej w branży pomógł przyciągnąć w grudniu pół miliona nowych kupujących, ponieważ coraz więcej osób zdecydowało się na „Aldi Christmas”. Świąteczna reklama Aldi została także uznana przez konsumentów za najskuteczniejszą w 2021 roku – wskazują wyniki ankiety Kantar.

Reklama, w której Kevin Marchewa połączył siły z Marcusem Rashfordem, grającym w angielskim klubie Manchester United, podkreśliła poparcie Aldi dla kampanii piłkarza przeciwko ubóstwu dzieci w zakresie żywności.

Kevin the Carrot przypomniał Wielkiej Brytanii w zeszłym roku, że nie trzeba być ekstrawaganckim, aby być miłym, podobnie jak nie trzeba dużo wydawać, aby dogodzić rodzinie odrobiną luksusu w Boże Narodzenie.

Giles Hurley, dyrektor generalny Aldi UK

Powrót Marchewki Kevina w wyjątkowej reklamie telewizyjnej Bożego Narodzenia pomógł Aldi przyciągnąć ponad pół miliona nowych klientów z droższych supermarketów Wielkiej Czwórki i popchnął ją do najlepszych w historii świątecznych wyników sprzedaży.

Reklama