Tomasz Tarczyński, Dyrektor Marketingu i Eksportu w firmie Tarczyński podsumowuje 2021 rok w branży mięsnej.
Branża spożywcza w 2021 r. mierzyła się przede wszystkim ze skutkami pandemii oraz wzrostem cen surowców, mediów i paliw. Były również pozytywne aspekty, w tym m.in. ożywienie gospodarcze, które zaowocowało rozwojem eksportu oraz zmieniające się trendy w konsumpcji mięsa i jego alternatyw.
Nasza firma 2021 rok zaliczy do udanych. Umocniliśmy pozycję marki Tarczyński jako zdecydowanego lidera wędlin paczkowanych w Polsce w ujęciu wartościowym dystansując głównych konkurentów. Dzięki nowej kampanii reklamowej oraz zmianie opakowań ożywiliśmy kategorię i przyśpieszyliśmy wzrost naszych kabanosów, a także dynamicznie zwiększyliśmy udziały rynkowe w kategorii parówek.
W ciągu minionych 12 miesięcy Tarczyński wprowadził na rynek kilka nowości produktowych – w tym m.in. linię Rośl-Inne, którą na przestrzeni ostatnich dwóch lat mocno rozwijamy. Rok 2021 to również poszerzanie dostępności portfolio na kluczowych rynkach eksportowych. Zrealizowaliśmy kilka kluczowych inwestycji, m.in. w dalszą rozbudowę linii produkcyjnej i stałe zmiany związane z ekologią produkcji, opakowań i bieżącego funkcjonowania firmy.
Podobnie jak w poprzednich latach, mocno angażowaliśmy się także we wsparcie lokalnych społeczności oraz sponsoring sportu. Nasz plan na 2022 r. jest jasny – chcemy nie tylko odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale przede wszystkim zaskakiwać i nadawać tempo rynkowym zmianom, konsekwentnie dążąc do budowy pozycji globalnego lidera w produkcji przekąsek białkowych.
Tomasz Tarczyński, Dyrektor Marketingu i Eksportu, Tarczyński