Które sieci handlowe mają najlepszą ofertę produktów bio, eco i organic?

Które sieci handlowe mają najlepszą ofertę produktów bio, eco i organic?

Blisko 110 tys. Polaków zdecydowało, które sieci handlowe oferują najlepsze produkty z kategorii eco, bio i organic. Podczas drugiej edycji programu "Blix Award – Wybór Konsumentów" poznaliśmy liderów 5 formatów.

Asortyment bio, eco i organic już od pewnego czasu zyskuje mocno na znaczeniu. Jak zauważa Tomasz Jabłoński, szef Rady Programowej Blix Award, Polakom zależy na tym, aby produkty te rzeczywiście były takie, co jest deklarowane na opakowaniach. A świadczy o tym to, że coraz dokładniej sprawdzają etykiety produktów. Ten trend uwypuklił się w czasie pandemii, gdy konsumenci zaczęli bardziej dbać o zdrowie – dodaje.

W których sklepach znajdziemy najlepsze oferty ze zdrową żywnością?

Zdaniem konsumentów, jeśli chodzi o asortyment bio, eco i organic, wśród dykontów wygrał Lidl.

Jak komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, sieć kładzie duży nacisk na jakość, bezpieczeństwo i wartości odżywcze produktów, a także ich wpływ na zdrowie. Nieustannie poszerza swoją ofertę o nowe towary z ekologicznych upraw i art. roślinne. Poprzez rozszerzanie takiego asortymentu buduje nie tylko zdrowe nawyki żywieniowe Polaków, ale też wpływa na zmniejszenie śladu węglowego, do którego przyczynia się produkcja mięsa. Celem sieci jest też zwiększenie wartości zdrowotnej żywności poprzez ograniczenie soli i cukru w produktach marek własnych.

W segmencie supermarketów wygrała sieć Carrefour Market.

W Polsce jest wielu dobrych dostawców i producentów oferujących najwyższej jakości produkty ekologiczne. Szczególną rolą sieci handlowych jest ułatwienie klientom dostępu do nich w jak najbardziej przystępnych cenach. Carrefour wypełnia to zadanie, m.in. rozszerzając unikalną ofertę produktów BIO marki własnej, objętych gwarancją najniższej ceny. Nasza firma dąży do bycia liderem transformacji żywieniowej Polaków, zachęcając wszystkich do świadomej konsumpcji poprzez promocję zdrowej żywności i zapewnienie szerokiego wyboru tego typu produktów – stwierdza Marek Lipka, Członek Zarządu Carrefour Polska i Dyrektor Handlowy I Supply Chain.

Z kolei wśród hipermarketów zwycięzcą został Kaufland.

Maja Szewczyk, Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci, zwraca uwagę na to, że zapewnienie konsumentom różnorodnej oferty produktów ekologicznych świadczy o atrakcyjności sprzedawcy. Tym samym asortyment, który do niedawna był domeną sklepów specjalistycznych, staje się coraz bardziej dostępny. Klienci sieci Kaufland mogą wybierać spośród ponad 500 artykułów ekologicznych, w tym ponad 100 marki własnej. Chcąc wspierać świadome wybory zakupowe Polaków, firma regularnie komunikuje o ich zaletach – sprawdzonej jakości i zrównoważonej produkcji.

W formacie convenience najlepsza okazała się Żabka.

– Chcemy oferować pełnowartościowe artykuły najwyższej jakości, dlatego w produktach naszych marek własnych nie ma oleju palmowego. Skupienie na jakości sprawia też, że przy produkcji wykorzystujemy pionierskie technologie, które zapewniają zachowanie wartości odżywczych bez pasteryzacji. Dziękujemy za wyróżnienie i zobowiązujemy się do podwojenia sprzedaży zdrowych i zrównoważonych produktów marki własnej do 2025 roku, co już dziś potwierdza nasza Strategia Odpowiedzialności – mówi Jarosław Serednicki, Dyrektor Marketingu Żabka Polska.

W ostatniej grupie w tej kategorii zwyciężył Selgros.

Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska, operatora marki Selgros Cash & Carry, podkreśla, że świadomość Polaków w zakresie sposobów produkcji i krajów pochodzenia produktów jest coraz wyższa. Konsumenci szukają informacji na temat asortymentu, wiedzą, jakie mają potrzeby żywieniowe i oczekują jak największego wyboru na półkach. Dlatego sieć szeroką ofertą żywności ekologicznej stara się odpowiadać na nowe trendy oraz specjalne potrzeby żywieniowe konsumentów, związanych m.in. z ograniczaniem spożywania niektórych produktów.


Źródło: informacja prasowa

Reklama