InPost w odpowiedzi na skargi i interwencję UOKiK zapowiada szereg zmian

InPost w odpowiedzi na skargi i interwencję UOKiK zapowiada szereg zmian

InPost wprowadza zmiany po interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Dotyczą m.in. opłat za weryfikację wymiarów przesyłek oraz wydłużenia terminu odbioru przesyłek z niektórych Paczkomatów.

Jak przypomina prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, do Urzędu wpływały skargi dotyczące naliczania dodatkowych opłat za weryfikację wymiarów przesyłek, które nie zgadzały się z gabarytami podanymi przez klienta, a także przekierowania paczek do innych punktów odbioru bez zgody konsumenta.

Wskutek skarg, UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające. W jego trakcie spółka dostosowała się do zastrzeżeń. Część zmian została już wdrożona. 

Jakie zmiany wprowadził InPost?

W odpowiedzi na wątpliwości prezesa UOKiK dotyczące automatycznego przekierowania paczek do innego Paczkomatu, InPost zdecydował o zmianie w tym zakresie. Obecnie, gdy docelowy automat jest przepełniony lub uległ awarii, przesyłka trafia na jeden dzień do tymczasowej maszyny oddalonej o max. 2 km w linii prostej. Gdy nie zostanie w tym czasie odebrana, wraca do pierwotnego

Od 2022 roku InPost wprowadzi także kolejne zmiany. Firma zrezygnuje z naliczania opłat za weryfikację gabarytów przesyłki. Obecnie w rezultacie takiej usługi, pobierana była opłata w wysokości 3,68 zł. Dotyczyło to sytuacji, w których nadający przesyłkę konsument przekazał do wysyłki paczkę o wymiarach innych niż deklarował.

W przyszłym roku roku zostanie także wydłużony czas odbioru przesyłek z punktów o ograniczonej dostępności. Chodzi o punkty odbioru, które są np. zlokalizowane na terenie sklepów nieczynnych w niedziele niehandlowe. Termin odbioru paczki zostanie w takiej sytuacji wydłużony o kolejne 24 godziny za każdy dzień, w którym punkt był niedostępny.

Reklama