Pora na Pola wykorzysta AI do prognozowania popytu na produkty spożywcze

Pora na Pola wykorzysta AI do prognozowania popytu na produkty spożywcze

Pora na Pola, internetowy targ naturalnego jedzenia, chce wykorzystać sztuczną inteligencję do prognozowania popytu na produkty spożywcze. Rozwiązanie to pomoże rolnikom planować uprawy i zmniejszy marnowanie żywności.

Spółka otrzymała grant w wysokości 1 mln zł na zaprojektowanie i wdrożenie systemu prognozującego zapotrzebowanie konsumentów na regionalne produkty spożywcze od rolników i małych producentów. Narzędzie to ułatwi  zarządzanie zakupami u dostawców żywności, a samym rolnikom pomoże zaplanować produkcję. Całkowity koszt projektu ma wynieść 1,7 mln zł.

Algorytmy przewidzą, które produkty będą kupowali klienci

Dzięki nowemu rozwiązaniu technologicznemu będzie można przewidzieć, z określonym prawdopodobieństwem, jakie zapotrzebowanie na konkretny produkt będą mieli klienci Pora na Pola w danym okresie w przyszłości. Algorytm wykorzystujący sztuczną inteligencję będzie brał pod uwagę m.in. sezonowość, historię zakupową, aktualne trendy, planowane promocje.

Rozwiązanie jest odpowiedzią na wyzwania współpracujących z nami rzemieślników, którym trudniej planować pracę, ze względu na niemasową produkcję oraz na tradycyjne metody wymagające czasu (jak np. naturalne dojrzewanie sera). Cieszę się, że technologia może pomóc w kultywowaniu tradycji rzemieślniczej produkcji naturalnej żywności.

Adrian Piwko, prezes i założyciel Pora na Pola

Na rozwiązaniu skorzystają rolnicy, którzy myślą o działaniu na nieco większą skalę czy w nowych kategoriach produktowych, ale mają obawy odnośnie do popytu. Pora na Pola podkreśla też pozytywny wpływ narzędzia na środowisko. Dzięki trafniejszemu przewidywaniu zapotrzebowania konsumentów, można lepiej zapobiegać marnowaniu żywności już na etapie produkcji i handlu.

To już kolejne rozwiązanie od Pora na Pola opierające się na Big Data

Spółka w ramach poprzedniego grantu unijnego zbudowała mechanizm subskrypcyjny, połączony z rozbudowanym systemem rekomendującym. To absonamentowe rozwiązanie przewiduje potrzeby zakupowe klienta, aby we wskazanej częstotliwości otrzymał on paczkę z wybranymi typami produktów.

Mechanizm predykcji, czyli przewidywania potrzeb zakupowych klienta, kompletuje zamówienie, biorąc pod uwagę ogromną ilość danych. Poza przesłaną przez klienta ankietą z preferencjami, analizuje również oceny wcześniej zamówionych przez niego produktów i historię zamówień, a także koszyki tych użytkowników, których profile zostaną przez algorytm uznane za zbliżone. Uwzględnia sezonowość wyrobów, ich dostępność w magazynach, a nawet lokalizację klienta, aby proponować mu wyroby od rolników działających w jak najbliższej okolicy.

Adrian Piwko

Kampania crowdinvestingowa wkrótce

Pora na Pola realizuje wiele projektów związanych z rozwojem spółki i pozyskuje na to środki zarówno z grantów, jak i od inwestorów. Spółka w dotychczasowych emisjach zdobyła zaufanie łącznie ponad 1500 akcjonariuszy. Dzięki inwestycjom udało się m.in. zwiększyć liczbę współpracujących dostawców, uruchomić szybsze dostawy czy otworzyć magazyn w Łodzi. Niebawem ruszy kolejna emisja w crowdfundingu udziałowym, dzięki której będzie można dołączyć do grona akcjonariuszy.

Chcemy, żeby w Pora na Pola inwestowały osoby, które utożsamiają się z tym, co robimy. Z tego względu dajemy możliwość zainwestowania w naszą spółkę jak największej liczbie indywidualnych inwestorów, którzy wkładając swoje pieniądze w rozwój Pora na Pola, będą mieli świadomość tego, że wspierają firmę, która odpowiada za tak ważny element prawidłowego rozwoju społeczeństwa, jak poprawa dostępu do wysokiej jakości żywności. I będą z tego dumni.

Adrian Piwko

Źródło: informacja prasowa

Reklama