Pora na Pola, internetowy targ naturalnego jedzenia, chce wykorzystać sztuczną inteligencję do prognozowania popytu na produkty spożywcze. Rozwiązanie to pomoże rolnikom planować uprawy i zmniejszy marnowanie żywności.
Spółka otrzymała grant w wysokości 1 mln zł na zaprojektowanie i wdrożenie systemu prognozującego zapotrzebowanie konsumentów na regionalne produkty spożywcze od rolników i małych producentów. Narzędzie to ułatwi zarządzanie zakupami u dostawców żywności, a samym rolnikom pomoże zaplanować produkcję. Całkowity koszt projektu ma wynieść 1,7 mln zł.
Algorytmy przewidzą, które produkty będą kupowali klienci
Dzięki nowemu rozwiązaniu technologicznemu będzie można przewidzieć, z określonym prawdopodobieństwem, jakie zapotrzebowanie na konkretny produkt będą mieli klienci Pora na Pola w danym okresie w przyszłości. Algorytm wykorzystujący sztuczną inteligencję będzie brał pod uwagę m.in. sezonowość, historię zakupową, aktualne trendy, planowane promocje.
Na rozwiązaniu skorzystają rolnicy, którzy myślą o działaniu na nieco większą skalę czy w nowych kategoriach produktowych, ale mają obawy odnośnie do popytu. Pora na Pola podkreśla też pozytywny wpływ narzędzia na środowisko. Dzięki trafniejszemu przewidywaniu zapotrzebowania konsumentów, można lepiej zapobiegać marnowaniu żywności już na etapie produkcji i handlu.
To już kolejne rozwiązanie od Pora na Pola opierające się na Big Data
Spółka w ramach poprzedniego grantu unijnego zbudowała mechanizm subskrypcyjny, połączony z rozbudowanym systemem rekomendującym. To absonamentowe rozwiązanie przewiduje potrzeby zakupowe klienta, aby we wskazanej częstotliwości otrzymał on paczkę z wybranymi typami produktów.
Kampania crowdinvestingowa wkrótce
Pora na Pola realizuje wiele projektów związanych z rozwojem spółki i pozyskuje na to środki zarówno z grantów, jak i od inwestorów. Spółka w dotychczasowych emisjach zdobyła zaufanie łącznie ponad 1500 akcjonariuszy. Dzięki inwestycjom udało się m.in. zwiększyć liczbę współpracujących dostawców, uruchomić szybsze dostawy czy otworzyć magazyn w Łodzi. Niebawem ruszy kolejna emisja w crowdfundingu udziałowym, dzięki której będzie można dołączyć do grona akcjonariuszy.
Źródło: informacja prasowa